کیورد استافینگ چیست؟

کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) چیست؟

به استفاده بی رویه کلمات کلیدی در محتوا بدون اینکه به کاربر کمکی کند و در جهت ارتقا رتبه باشد کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) می گویند. این روش تا اوایل سال 2000 کار می کرد. همچنین برای این تاکتیک استفاده از کلمات کلیدی به عنوان “متن پنهان” بسیار رایج بود: به طوری که کلمات کلیدی را به رنگ متن پس زمینه پیاده سازی می کردند.

کلمات پنهان برای کاربر قابل مشاهده نبودند، اما برای یک خزنده قابل مشاهده بودند. امروزه پر کردن کلمات کلیدی روشی کلاه سیاه است و گوگل اقداماتی برای مقابله با آن لحاض کرده است.

درج انبوه کلمات کلیدی در متن اصلی به عنوان keyword stuffing شناخته می شود. با این حال، از آنجایی که پر کردن بیش از حد کلمات کلیدی نمی تواند محتوای خوبی را ارئه دهد و کاربر را خسته می کند، محتوای منسوخ شده به حساب می آید و ارزش افزوده صفحه صفر می شود. زیرا، الگوریتم‌های موتور جستجو همیشه برای یافتن بهترین و مرتبط‌ ترین نتیجه برای کاربر برنامه ریزی شده اند.

وب مستر ها چگونه از کیورد استافینگ بهره می برند؟

وب مستر ها با کیورد استافینگ ارتباط بین متن و محتوا را با عنوان ارتقا می دانند و همینطور با تکرار زیاد محتوا را با اهمیت نشان می دادند و باعث افزایش رتبه صفحه می شد. در ضمن، می توان از انواع کوئری های مشابه در این زمینه استفاده کرد، بنابراین دارای تنوع زیادی است.

در اینجا با انواع کیورد استافینگ در طول محتوا آشنا می شوید:

  • عنوان متا: در اینجا کلمه کلیدی چندین بار در عنوان صفحه تکرار می شود.
  • توضیحات متا: در بخش کلمه کلیدی چندین بار ظاهر می شود. حداقل از آنجایی که توضیحات متا دیگر یک عامل رتبه بندی نیست، پر کردن کلمات کلیدی دیگر نقشی در رنکینگ بازی نمی کند.
  • کلمه کلیدی متا: در گذشته پر کردن کلمات کلیدی در این متا تگ بسیار محبوب و کاربردی بود. در برخی موارد، متا کلمات کلیدی در کد منبع چندین خط را در بر می گرفت. نهایت از سال 2009، کلمات کلیدی انبوه دیگر معنی نداشت، زیرا در آن زمان گوگل رسما اعلام کرد که این روش دیگر منسوخ شده است.
  • محتوا: زمانی اجرا می شود که کلمه کلیدی در تمامی جمله ها استفاده شود. نتیجه متنی است که غیرطبیعی به نظر می رسد و بسته به کلمه کلیدی، گاهی اوقات ترکیب های بی معنی ظاهر می گردد.
  • متن منبع: این مرحله مخصوص سئو کلاه سیاه است و قسمتی از وب سایت را که برای کاربر قابل مشاهده نیست را با کلمات کلیدی مناسب پر می کنند تا فید لازم را به روبات های موتورهای جستجو بدهند. اندازه فونت “صفر” برای متن یا متن سفید در پس‌زمینه سفید بخشی از کیورد استافینگ است. از نمونه دیگر می توان قرار دادن کلمات کلیدی در اسکرول مخفی 1 پیکسل در 1 پیکسل اشاره کرد که از روش های سئو کلاه سیاه می باشد.
  • تگ Alt : زمانی اتفاق می افتد که از کلمات کلیدی زیادی در ویژگی alt تصاویر استفاده شود. از آنجایی که ویژگی ALT زمانی استفاده می‌شود که مرورگر نمی‌تواند تصاویر را نمایش دهد یا زمانی که کاربران نابینا می‌خواهند یک وب‌سایت را بخوانند، پر کردن کلمات کلیدی برای SEO بد است.
  • تگ عنوان: کلمات کلیدی را می توان در تگ عنوان لینک ها یا تصاویر نیز ذخیره که مشابه متا تگ ها وارد می شوند.

موتور های جستجو چه چیزی را به عنوان کیورد استافینگ می شناسند؟

موتور جستجو تعداد کلمات کلیدی استفاده شده در محتوا را به نسبت محاسبه می کند. همچنین به دامنه کل محتوا بستگی دارد. مقدار کل محتوا در رابطه با فراوانی کلمه کلیدی مشاهده می شود.

به اصطلاح چگالی کلمات کلیدی در اینجا ارزیابی می شود. برای مدت طولانی، فاکتور TF/IDF بسیار مهمتر از این ارزیابی است. نه تنها میزان استفاده کلمه کلیدی در یک محتوا محاسبه می شود، بلکه چگالی کلمه در محتوا با محتوا های دیگر چقدر تفاوت دارد نیز در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این، با مقایسه در این فرمول، تعداد دفعاتی که این کلمه کلیدی در صفحات بالقوه دیگر ظاهر می شود نیز در نظر گرفته می شود. در این راستا اگر الگوریتم ها تشخیص دهند کیورد استافینگ انجام شده است می تواند یک جریمه یا کاهش رتبه بندی صفحه در نظر گرفته شود.

گوگل در مورد keyword stuffing چه می گوید؟

دستورالعمل های وب مستر گوگل شامل چندین معیار مختلف برای اندازه گیری کیفیت صفحات است. در دستورالعمل‌های کیفیت وب‌مستر Google، هر صاحب وب‌سایت و سئو می‌تواند دستورالعمل‌های هرزنامه و تعاریف هرزنامه Google را از دیدگاه Google بیابد. Keyword Stuffing نیز در اینجا تعریف می شود. استفاده از این روش به شدت منع می شود، به خصوص اگر ارزش افزوده صفحه توسط این روش تکراری آسیب دیده باشد.

از دیدگاه گوگل، باید از پر کردن بی رویه کلمات کلیدی خودداری کنید، زیرا می تواند به رتبه بندی صفحه آسیب زیادی وارد کند. تجربه کاربری همچنین می تواند به طور قابل توجهی بد شود، زیرا وقتی از یک کلمه کلیدی به طور مکرر استفاده می شود یک متن دیگر قابل خواندن نیست و بنابراین برای کاربران بی ربط است و دانستن آن در آموزش سئو اهمیت دارد.

گوگل توصیه می کند محتوای ارزشمندی را برای کاربران وب سایت ایجاد کنید و روی ترفندهایی مانند متن مخفی یا سایر تکنیک های غیرقانونی تمرکز نکنید.

از زمان آپدیت پنگوئن گوگل به طور فعال علیه این متدولوژی اقدام کرده و سعی کرده است صفحاتی را که توسط الگوریتم های تشخیص هرزنامه مورد توجه قرار گرفته اند، شناسایی و مجازات کند.

تکرار کلمات کلیدی برای سئو چه معنایی دارد؟ چرا پر کردن کلمات کلیدی برای رتبه بندی مضر است؟

Keyword Stuffing یک درک منسوخ را برای سئو بیان می کند. دیگر نمی‌توان رتبه‌بندی را بدون ارزش واقعی برای کاربر افزایش داد. حتی بدتر از آن، اگر به کوئری های خاصی نیاز نیست، استفاده از آنها در عنوان، پاراگراف مقدمه و یا برچسب های فرعی برای اهداف رتبه بندی به معنای پر کردن کیورد استافینگ است.

در حال حاضر بسیاری از سئوکارها بدون آگاهی خاصی می توانند چنین اقداماتی را تحت عنوان سئو داخلی اجرا کنند. به همین دلیل، اگر واقعاً به تجربه کاربر و ساختار اطلاعات محتوای آن کمک نمی کند، نباید در هیچ بخشی از اطلاعات صفحه استفاده کنید.

چه اقداماتی در برابر کیورد استافینگ انجام دهیم؟

یک متخصص سئو بدون ابزار می‌تواند بفهمد keyword stuffing برای محتوا معتبر است یا خیر. اگر محتوا ارزشی برای خواننده ایجاد نمی کند و همیشه همان عبارات را با جملات غیرطبیعی تکرار کرده است و هیچ اطلاعاتی ارائه نمی کند، می توان گفت در اینجا اتفاق افتاده است.

همچنین، ویرایشگرهای نوشتاری زیادی وجود دارد که به کاربران کمک می کند تا بلوک های محتوای بزرگ را برای ردیابی چشم، رفع خطاهای دستور زبان و تغییر لحن مقاله به قطعات تقسیم کنند.

در کنار این ابزار ها، استفاده از جستجوگر TF-IDF می تواند مفید باشد. همچنین، بررسی SERP برای کوئری های هدفمند و محتوای صفحات برتر می تواند کمک کننده باشد.

همچنین بررسی چگالی کلمات کلیدی سایت های برتر برای عبارات خاص، نتایج TF-IDF و تجزیه و تحلیل احساسات، و موجودیت های استفاده شده در محتوا ممکن است کمک کننده باشد. نکته کلیدی در اینجا طبیعی بودن و ایجاد ارزش برای بازدیدکننده است. استفاده از مترادف‌های یک کوئری می‌تواند ارتباط بافتی بهتری را بدون تکرار کلمات ایجاد کند.

جمع بندی مطالب راجب keyword stuffing؟

پر کردن کلمات کلیدی تاثیر مثبتی در سئو ندارد. در حال حاضر، به منظور بهینه سازی صفحه، مدیران وب سایت ها و سئوکاران باید بیشتر بر زمینه معنایی محتوای وب یا سمنتیک سئو تمرکز کنند. با توجه به بهبود مستمر عملکردهای جستجو، به موضوعاتی مثل الگوریتم مرغ مگس خوار فکر کنید.

این واقعیت که پر کردن کلمات کلیدی دیگر کار نمی کند تأثیر مثبتی بر صنعت سئو دارد. زیرا آنها را از “روش های سیاه” خارج می کند و یک بار دیگر روشن می کند که بهینه سازی موتور جستجو روش های سیاه نمی باشند، بلکه مربوط به مهارت، تجربه و دانش واقعی است.

گوگل می تواند محتوای کپی شده، محتوای نازک و هرزنامه وب را بهتر و بهتر تشخیص دهد. علاوه بر این، گوگل از هوش مصنوعی با RankBrain برای ارزیابی جست‌وجوهایی استفاده می‌کند که هرگز ساخته نشده‌اند.

بنابراین می توان تصور کرد که طراحان موتورهای جستجو نیز از راه حل های فنی برای تجزیه و تحلیل وب سایت ها استفاده می کنند و در نتیجه محتوای بد مانند کیورد استافینگ خیلی زود از رده خارج می شوند.

اگر می‌خواهید به عنوان یک کپی‌رایتر یا سئوکار از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید، می‌توانید به کمک‌هایی مانند ابزارهای TF-IDF یا ویراستاران مقاله متوسل شوید.

دیدگاه من در مورد کیورد استافینگ

شاید از خود بپرسید چگونه یک یا چندین وب سایت کیورد استافینگ داشته اند ولی همچنان رتبه خود را حفظ کرده اند؟

جالب است بدانید بسیاری از الگوریتم های موتور جستجو گوگل فقط در برخی کشور ها فعال هستند یا فقط برخی از آن در دیگر کشور ها عمل می کنند، زیرا اعمال این الگوریتم ها و اقدامات خزنده ها برای گوگل هزینه بر است و بنابراین در برخی از نواحی اجرا نمی شوند. به طور مثال، طبق تجربه سئوکار هایی که در وب خارج کار می کنند بهترین چگالی کلمه کلیدی را 2 درصد می دانند، در حالی که در ایران دیده می شود تا 4 درصد هم استفاده می شود.

و نه تنها جریمه نمی شود، بلکه در رنکینگ هم تاثیر مثبتی داشته است. به هر حال احتیاط بر این است که میزان آن را به نسبت سایت های رتبه برتر تنظیم کنید و می توانید چند بار بیشتر استفاده کنید.

در این مورد حوزه ها هم فرق دارند. در برخی از حوزه های کثیف دیده می شود تا 7 یا 8 درصد هم استفاده می کنند، زیرا رفتار همه سایت ها در آن حوزه اسپم می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن