سئو در همدان

سئو در همدان + خدمات افزایش رتبه سایت

به بهینه سازی و افزایش رتبه وب سایت برای موتور جستجو سئو (SEO) می گویند. بهینه سازی موتورهای جستجو همیشه بر سه پایه استوار است: سئو داخلی (On-page SEO)، سئو تکنیکال (Technical Seo) و سئو خارجی (Off-page Seo).

سئوی درون صفحه شامل تمام فاکتور های داخلی وب سایت می باشد. اجزا سئو داخلی با محتوای وب سایت شروع می شوند و از طریق ساختار صفحه و لینک‌های داخلی به متا تگ ها هدایت می شوند.

ما در مقاله سئو در همدان دیدگاهی را در مورد موضوع ارائه می دهیم.

بر اساس داده ها 93 درصد از تمام تجربیات آنلاین با موتورهای جستجو شروع می شود.

نقش سئو در موفقیت کسب و کارها بسیار پررنگ است، بنابراین چه فروشگاه وردپرس خود را راه اندازی کرده اید یا نوع دیگری از وب سایت را دارید، سئو درون صفحه سنگ بنای هر استراتژی سئو پایدار است.

بهینه سازی سئو راهی برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت بدون هزینه های اضافی تبلیغاتی مانند SEA است.

جالب است بدانید 70 تا 80 درصد از کاربران تبلیغات گوگل Adwords را نادیده می گیرند و فقط روی نتایج جستجوی ارگانیک تمرکز می کنند، زیرا می دانند صفحه ای که با تبلیغات ادز بالا است، احتمالا هدف جستجو کاربر را برآورده نخواهد کرد.

برخورداری از جایگاه خوب در صفحه نتایج جستجو با محتوای یک وب سایت شروع می شود، که پایه ای ترین عامل در صفحه است.

اما این همه ماجرا نیست: معماری و ساختار سایت، روش تحقیق کلمات کلیدی، رعایت نیت جستجو کاربر، لینک های داخلی و هزاران عامل دیگر نیز نقش مهمی دارند. در مقاله همدان سئو مهم ترین فاکتورهای سئو را مورد بررسی قرار می دهیم.

عناصر سئو داخلی و بهینه سازی آنها

سئو اساسا به سه دسته بندی اصلی سئو داخلی، سئو فنی و سئو آف پیج تقسیم می شود و عبارت هایی مثل سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری یا سئو کلاه سیاه نباید در دسته بندی انواع سئو قرار گیرند. (همینطور برخی از متخصصین آن را به سه دسته کراولینگ، ایندکسینگ و رنکینگ تقسیم می کنند، اما بخش بزرگی از این پروسه مربوط به وظایف متخصص سئو نیست). در مقاله سئو در همدان عوامل سئو داخلی را مورد بررسی قرار می دهیم:

1. محتوای با کیفیت، جامع و مناسب با هدف جستجو کاربر

قلب بهینه سازی برای موتورهای جستجو محتوای یک وب سایت است. با به روز رسانی پاندا در سال 2011 اهمیت محتوای با کیفیت بسیار افزایش یافت و بسیاری از سایت های اسپم جریمه شدند.

یک محتوای خوب همیشه باید نیت جستجو کاربر را برآورده کند و بتواند به تمام سوالات کاربران پاسخ دهد.

گوگل هر عبارتی که کاربر در موتور جستجو وارد می کند را یک نیاز در نظر می گیرد که کاربر به دنبال آن است، بنابراین بر اساس بروزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار و رنک برین در تلاش است مرتبط ترین محتوا را نسبت به چیزی که کاربر سرچ کرده است نشان دهد.

یک وب‌سایت به سؤالات پاسخ می‌دهد، خدمات ارائه می‌دهد یا محصولاتی را می‌فروشد: نکته اصلی این است که حداقل یک هدف جستجو را 100 درصد برآورده می‌کند.

هر وب‌سایت ایندکس‌ شده یک هدف جستجوی خاص را برآورده می‌کند. سایت هایی که در یک حوزه بتوانند به تمامی سوالات پاسخ دهند و به عنوان متخصص حوزه شناخته شوند، شانس بیشتری برای گرفتن رتبه دارند.

برخی از عوامل موثر در اهمیت محتوای متنی:

  • محتوای یونیک و اصلی: محتوای داپلیکیت یا بازنویسی شده از سایر وب سایت ها که فقط جملات آن عوض شده باشد شانس کمتری برای گرفتن رتبه دارد.
  • محتوای مفید و مرتبط: محتوای شما ارزش افزوده مفیدی برای کاربر داشته باشد و مرتبط با عنوان و هدف جستجو باشد.
  • محتوا به روز باشد و از نظر گرامری مشکلی نداشته باشد و خوانایی خوبی داشته باشد.
  • یک نویسنده متخصص که برای گوگل شناخته شده است محتوا را منتشر کند.

2. اهمیت تگ عنوان و روش اصولی استفاده از آن در سایت سئو در همدان

به جرات می توان گفت تگ عنوان (Title Tag) مهمترین فاکتور رتبه بندی است. پس از اینکه کلمه کلیدی مناسبی را انتخاب کردید، انتخاب یک عنوان دقیق و جذاب می تواند تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت داشته باشد.

انتخاب عنوان مناسب برای هر وب سایت متفاوت است. برای یک سایت قوی و با اعتبار انتخاب کلمات کلیدی سخت تر و کانونی مناسب تر است و برای سایت های تازه تاسیس بهتر است کلمات آسان تر و لانگ تیل را انتخاب کنید.

همیشه سعی کنید کلمه کلیدی را در اول عنوان بیاورید و از بخش دوم آن به منظور جلب نظر کاربر و گرفتن کلیک بیشتر تلاش کنید. جهت مطالعه بیشتر مقاله تگ عنوان ما را در سایت همدان سئو مطالعه کنید.

3. استفاده از تگ های هدینگ و ساختار بندی محتوا

از نظر ساختار تگ های هدینگ Heading Tags یا همان زیرعنوان ها در یک سایت اهمیت زیادی دارند: سعی کنید همیشه یک تگ H1 را به عنوان صفحه خود اختصاص دهید. داشتن هدینگ ها می تواند به درک گوگل از ساختار شما کمک کند و به رتبه بندی و ایندکس محتوا کمک کند. هرچند استفاده نکردن هدینگ ها شما را جریمه نمی کند ولی استفاده از آن هاتاثیر خیلی خوبی دارد.

عمده استفاده زیرعنوان ها برای ساختار بندی است و بهتر است به گونه ای انتخاب کنید که هر سرفصل یک بخش اصلی از موجودیت محتوای شما را تشکیل دهد. مانند نویسندگان، باید عنوان و سپس عنوان‌های فرعی را برای محتوای خود انتخاب کنید. همچنین منطقی است از کلمه کلیدی در یکی از زیرعنوان ها استفاده کنید.

4. تحقیق کلمات کلیدی، TF-IDF و تجزیه و استفاده از موجودیت ها در محتوا

با تحقیق کامل کلمات کلیدی، می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با مقاصد کاربر مطابقت دارد و به جای اینکه از کیورد استافینگ استفاده کنید، سعی کنید کوئری های مرتبط را به کار ببرید و موجودیت ها (entity) را درون محتوای خود بیاورید.

سعی کنید از کلمه کلیدی خود یک بار در پاراگراف اول استفاده کنید تا هدف جستجوی کاربر را منعکس کند. دامنه موضوع خود را با استفاده از کلمات کلیدی و کوئری های مرتبط گسترش دهید تا به Google نشان دهید که محتوای شما جامع است و موضوع را به طور کامل پوشش می دهد.

زمانی که انواع کلمات مرتبط گوگل، پیشنهادات گوگل و سایر کوئری هایی که از سرچ کنسول بدست می آورید را در متن خود استفاده کنید، علاوه بر این که یک محتوای کامل را بازتاب می دهید، به علاوه زمانی که کاربران کوئری های مشابه با عنوان شما را سرچ می کنند شانس شما برای حضور در رتبه برتر بیشتر می شود.

در گذشته از این روش به عنوان کلمات LSI استفاده می کردند، اما امروزه تمرکز موتور جستجو بر درک محتوا با ترکیبی از روش قدیمی و مبحث بولد شده موجودیت ها می باشد.

همینطور بهتر است کلمه کلیدی را در بخش های مختلف متن استفاده کنید. زمانی که رتبه شما افزایش یافت و کوئری های زیادی را در سرچ کنسول گوگل دریافت کردید، بهترین کوئری را در عنوان و قسمت های مهم سایت استفاده کنید و بقیه را در طول متن و فیلد های تصاویر استفاده کنید.

4 تا از متداول ترین روش ها برای بدست آوردن کلمات مرتبط شامل موارد زیر می باشد:

  • پیشنهاد های گوگل: تکمیل خودکار گوگل برای درک موضوعی بهتر در سئو داخلی.
  • کلمات مرتبط گوگل که در پایین نتایج سرپ نشان داده می شوند.
  • استفاده از آنچه دیگران می پرسند یا People Also Ask.
  • کوئری های مرتبطی که سرچ کنسول گوگل به ما می دهد.

با استفاده از این جستجوهای مشابه در محتوای خود، می توانید موضوع صفحه خود را با وضوح بیشتری به گوگل منتقل کنید.

همچنین، از آنجایی که گوگل یک موتور جستجوی مبتنی بر موجودیت است، می‌تواند موجودیت‌های دنیای واقعی را برای طبقه‌بندی بهتر هدف جستجو درک کند.

همچنین استفاده از تجزیه و تحلیل TF-IDF برای صفحات وب رقبا می تواند به ایجاد محتوای بهتر از نظر ارتباط با کاربران و پوشش بهتر موضوع کمک کند.

5. بهینه سازی چندرسانه ای Multimedia مثل تصاویر، ویدیو و …

امروزه کاربران محتوای بصری را بیشتر از نوشته دوست دارند و وقت بیشتری را برای آن صرف می کنند و چیزی را که کاربر دوست دارد، خزنده های موتور جستجو نیز دوست دارند.

از طرفی گوگل به خوبی قادر به درک تمام محتوای تصاویر، ویدیو ها، گراف ها و غیره نمی باشد. بنابراین سعی کنید با نام گذاری درست فایل شامل کلمه کلیدی و همینطور پر کردن فیلد عنوان و تگ ALT تصاویر درک درستی از تصویر مورد نظر به گوگل بدهید.

سعی کنید در محتوای خود از ویدیو، تصاویر زیاد و با کیفیت، جدول، نمودار، نقل قول و انواع المان ها استفاده کنید تا محتوای شما از دید گوگل جامع باشد و برای کاربر خسته کننده نباشد و ارزش افزوده ای داشته باشد.

6. بهینه سازی URL هر صفحه

URL ها در سئو فاکتورهای جزئی هستند که می توانند رتبه بندی صفحات وب را بهبود بخشند. URL ها می توانند سیگنال هایی را برای موتور جستجو به روشی منطقی ایجاد کنند. در اینجا برخی از مواردی که برای بهینه سازی آدرس بهتر است رعایت شود را می آوریم:

  • بهتر است URL هیج وقت عوض نشود، مخصوصا آدرس دسته بندی ها (اطلاعات بیشتر در سئو دسته بندی سایت فروشگاهی)
  • آدرس شامل کلمه کلیدی باشد.
  • آدرس کوتاه، معنی دار و مرتبط باشد.
  • آدرس ساختار سلسه مراتبی سایت را حفظ کند.
  • ترجیحا انگلیسی باشد

در ادامه سئو On-Page فقط به این موارد ختم نمی شود و موارد بسیار مهمی وجود دارد که در این مقاله همدان سئو امکان تشریح بیشتر وجود ندارد، در صورتی که برای وب سایت خود نیاز به سئو داخلی دارید به در واتساپ با مهدی نجاری در ارتباط باشید.

تکنیکال سئو یا بهینه سازی فنی سایت

سئو تکنیکال جدا از سایر بخش ها نیست. اگر شما سئو داخلی قدرتمندی داشته باشید، اما از نظر سئو فنی ضعیف باشید احتمالا نمی توانید رتبه های برتر را بدست آورید.

برخی از فاکتور های سئو تکنیکال می توانند خیلی مهم باشند و در صورتی که مشکلات بر طرف نشوند سایت آسیب می بیند. در پست همدان سئو برخی از موارد مربوط به سئو فنی را می آوریم:

1. استفاده از گواهی SSL

گواهی ssl یکی از مهمترین و پایه ای ترین موارد سئو می باشد که باید به محض دریافت پروژه سئو به سرعت بررسی شود. حتی اگر موضوع گواهی SSL بیشتر در مورد امنیت باشد، همچنان بخشی از URL شما است.

در مورد این بخش چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد به جز اینکه حتماً باید URL خود را به HTTPS تغییر دهید. این سوئیچ نه تنها جدی و امن بودن سایت را برای کاربران ارسال می کند. بلکه، گوگل اخیرا اعلام کرده است داشتن SSL یک فاکتور رتبه بندی است.

همچنین اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید اهمیت این گواهی خیلی بالاتر می رود، زیرا از نظر گوگل و کاربران سایتی که SSL ندارد امن نیست و ممکن است یک سایت کلاه برداری باشد.

در حال حاضر بسیاری از هاست ها SSL رایگان را ارئه می دهند، اما اگر SSL پولی تهیه کنید بهتر است، زیرا LET’S Encrypt در برخی از گوشی ها و سیستم عامل های قدیمی مرورگر کروم درست کار نمی کند و ممکن است تا 10 درصد کاربران را از دست دهید.

2. ساختار و معماری سایت و استفاده از بردکرامب

گرچه ساختار سایت می تواند بخشی از سئو داخلی باشد، ولی در اصل در دسته بندی سئو تکنیکال قرار می گیرد.

من همیشه بعد از گواهی SSL ساختار سایت، آدرس ها و مخصوصا معماری دسته بندی ها را بررسی می کنم. ساختار منو ها می تواند با تحقیق کلمه کلیدی شروع شود. اگر دسته بندی از اول اشتباه تارگت شود، تا مدت ها دیوار شما کج بالا می رود.

همینطور عوض کردن آدرس دسته بندی ها برای یک وب سایت بزرگ می تواند بسیار زیان بار باشد، بنابراین سعی کنید پیش از هرچیزی تحقیق کلمه کلیدی درستی انجام دهید و دسته ها و زیردسته ها را درست تارگت کنید.

یکی دیگر از اهرم‌ها در سطح صفحه و معماری سایت، “breadcrumbs” می باشند. بردکرامب جز فاکتور رتبه بندی نیست، اما هم به بازدیدکنندگان و هم به موتورهای جستجو کمک می کند مسیر خود را در وب سایت بدانند یا به جایگاه قبلی برگردند.

ممکن است چیزی مانند: “صفحه اصلی> دسته XY> موضوع XY” وجود داشته باشد. این مسیر به بازدیدکنندگانی که در در یک صفحه فرعی قرار می گیرند مفید است و همینطور مثل یک لینک داخلی عمل می کند و در کراول و ایندکس صفحات به موتور جستجو گوگل کمک می کند.

3. رفع مشکل محتوای داپلیکیت، هرس کردن صفحات ضعیف و محتوای باریک

معمولا بیشتر سایت هایی که بدون نظارت یک متخصص سئو فعالیت داشته اند، با مشکل صفحات اضافی، کپی، صفحه هرز، برچسب های زیاد و … روبرو می باشند. در سایت سئو در همدان با تعدادی از این موارد آشنا می شویم:

محتوای داپلیکیت

وجود صفحاتی که دارای عنوان و محتوای کپی هستند به شدت می تواند بر روند سئو سایت تاثیر بگذارد. گوگل دوست دارد برای یک مفهموم کلمه کلیدی یا به اصطلاح یک کانسپت کلمه کلیدی فقط یک صفحه در هر سایت را بخزد.

اگر شما برای یک مفهوم کلمه کلیدی دو آدرس و عنوان داشته باشید هم موتورهای جستجو و هم کاربران در تشخیص صفحه هدف گیج می شوند و همینطور کاربران نمی دانند بر روی کدام یک کلیک کنند، از این رو کلیک بر روی دو صفحه تقسیم می شود و نمی تواند آن تاثیر واقعی را بدست بیاورد.

اگر صفحه داپلیکیت ایجاد کنید از ارزش همه صفحات تکراری کم می شود و حتی ممکن است از نتایج جستجو خارج شوید.

شما می توانید در سرچ کنسول گوگل در بخش index انواع خطاهای داپلیکیت را پیدا کنید و با استفاده از وضعیت 404، ریدایرکت 301 یا تگ کنونیکال نسبت به شرایط، مشکل محتوای کپی را حل کنید.

4. هرس کردن و ادغام صفحات اضافی، محتوای باریک و برچسب های اسپم سئو

حذف صفحات اضافی که مشکل کپی دارند، یا محتوای اضافی و بی ارزش دارند می تواند در ابتدای کار تا 30 درصد برای پروژه SEO شما رشد داشته باشد. در سایت همدان سئو بیشتر با این صفحات آشنا می شویم.

اولین مورد محتوای داپلیکیت است که با حذف یا ریدایرکت 301 به عنوان اصلی (مقاله اصلی) مشکل شما حل می شود.

مورد بعدی محتوای نازک می باشد. محتوای باریک صرفا صفحاتی با محتوای کم نمی باشد، زیرا یک محتوای بلند نامربوط هم می تواند جز این صفحات قرار بگیرد و البته محتوای کم بیشتر می تواند شامل آن باشد.

شما می توانید به کمک داده های سرچ کنسول گوگل صفحاتی که رتبه و ایمپرشن ندارند و هیچ ارزشی برای کاربر ندارند را بیابید و به مرور آن ها را حذف کنید.

مورد بعدی حذف برچسب سئو می باشد. در گذشته استفاده اسپم از برچسب ها بسیار رایج بود و مدیران سایت برای هر صفحه تعداد زیادی برچسب استفاده می کردند. این یک روش اشتباه است و ما در صفحه حذف برچسب سئو به طور کامل روش استفاده درست از برچسب ها و نحوه حذف برچسب ها را شرح داده ایم.

صفحات 404 و Soft 404 از دیگر صفحاتی هستند که بهتر است برای رفع مشکلات کراول و ایندکس به سرعت از سایت حذف شوند، برای اینکار می توانید همه صفحات را به وضعیت 410 تغییر دهید.

5. از ایندکس و کراول صحیح سایت مطمعن شوید

یکی از نکات مهم دیگه سئو سایت بهینه بودن خزش سایت و ایندکس سریع صفحات است.

شکی نیست صفحه ای که کراول و ایندکس نشود هیچ شانسی برای حضور در صفحه اول گوگل، بینگ، یاندکس یا سایر موتور های جستجو ندارد.

بعد از انجام مراحل بالا همیشه از نظر ایندکس صحیح سایت را بررسی کنید. برای سایتی که مشکل ایندکس دارد، ابتدا مطمعن شوید اجازه کراول برای خزنده های موتور جستجو فعال باشد. اکنون در سایت سئو در همدان برخی از این موارد را بررسی می کنیم.

  • اگر یک سایت وردپرسی دارید ابتدا در قسمت تنظیمات و سپس بخش خواندن مطمعن باشید تیک برای جلوگیری از ایندکس فعال نباشد.
  • اکنون زمان این است فایل robots.txt را بررسی کنید تا ببینید آیا اجازه خزش به خزنده ها داده شده است یا نه. برای اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای فایل ربات robots.txt را مطالعه کنید.
  • از سرچ کنسول گوگل قسمت removal را بررسی کنید.
  • در مرحله آخر ممکن است نویسنده یا ناشر سایت با یکی از افزونه های سئو مثل rank math یا yoast جلو خزش سایت را بسته باشد.

6. افزایش سرعت سئو سایت

سرعت سایت یک فاکتور رتبه بندی (ranking factor) می باشد. سایتی که دیر باز شود حوصله کاربر را سر می برد و باعث می شود کاربران به سرعت وب سایت شما را ترک کنند و بازخوردی که دارد باعث کاهش رتبه سایت شما می شود.

اهمیت میزان سرعت سایت در هر حوزه ای متفاوت است. برای مثال سایت های فروشگاهی دارای تصاویر زیاد و با کیفیتی می باشند و همینطور عناصر زیادی دارند که css و js زیادی در آن ها به کار رفته است.

بنابراین بسیاری از سایت های فروشگاهی سرعت بالایی ندارند و از این رو گوگل هم حساسیت کمی دارد. ولی برای سایت هایی که همه رقیب های شما از سرعت بالایی برخوردارند، بالا بودن سرعت سایت شما اهمیت پیدا می کند.

طبق تجربه، اهمیت سرعت در کشور ما نسبتا کم است. علاوه بر اینکه حساسیت گوگل نسبت به جامعه آماری کوچکتر کمتر هست، کاربران ایرانی هم اغلب به دلیل سرعت کم اینترنت به ندرت از سایت خارج می شوند و همین باعث می شود حساسیت گوگل هم کمتر باشد.

بهر است بدانید سئو Technical در اینجا تمام نمی شود، فاکتور های بسیار ریزی وجود دارد که از حوصله مقاله سئو در همدان خارج است.

اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید و می خواهید مشکلات تکنیکال خود را حل کنید و نیاز به یک متخصص سئو دارید، از طریق واتساپ با من در ارتباط باشید.

قدرت سئو خارجی (Off-page SEO) و تاثیر آن در افزایش رتبه بندی

به جرات می توان گفت لینک سازی یا بک لینک مهمترین عامل افزایش رتبه سایت و رتبه کلمه کلیدی است.

زمانی که معماری و ساختار سایت را قرار دادید و بر اساس تحقیق کلمات کلیدی منو های دسته بندی را ایجاد کردید و محتوای یونیک و با کیفیت نوشتید، نوبت سئو خارجی است تا رتبه شما را مثل جت بالا ببرد و در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار بگیرید و کسب و کار خود را رونق دهید.

بک لینک می تواند قدرت دامنه شما را ارتقا دهد و همینطور در برند شدن وب سایت شما کمک می کند. در ضمن داشتن بک لینک های قوی اعتبار شما را در نزد موتور های جستجو بالا می برد و همینطور نرخ خزش سایت و ایندکس را بهبود می بخشد.

یکی از بهترین روش ها برای آگاهی از برند شما و افزایش ورودی و رتبه سایت استفاده از ریپورتاژ آگهی می باشد.

اما پیش از اینکه ریپورتاژ آگهی استفاده کنید، بهتر است مقدماتی را انجام دهید تا ریپورتاژ ها و سایر لینک های شما بهترین تاثیر گذاری را داشته باشند. برای اینکار خرید بک لینک طبیعی را پیشنهاد می دهیم که هم اکنون خدمات آن را در وب سایت سئو در همدان ارائه می دهیم.

در ضمن اگر در زمینه لینک سازی تخصص کافی ندارید، می توانید همه چیز را به من بسپارید و خیال خود را از استراتژی ها و پیچیدگی های بخش سئو آف پیج راحت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن