برچسب وردپرس چیست و اهمیت آن در سئو

برچسب وردپرس چیست؟ + آموزش سئو یا حذف برچسب ها در سئو

برچسب وردپرس (wordpress tag) یکی از ابزارهای پیش فرض است که می توانید از آن برای دسته بندی پست ها یا محصولات وردپرس استفاده کنید.

هر پست می‌تواند حاوی چندین برچسب باشد و بازدیدکنندگان می‌توانند روی یک برچسب کلیک کنند تا ویژگی مشابهی را پیدا کنند که همان برچسب را دارند.

تگ وردپرس ابزاری است که می‌توانید بر اساس آن ویژگی های یکسان در پست ها یا محصولات را دسته بندی کنید.

برچسب ها در سئو تکنیکال مثل یک چاقوی دو لبه می باشند، زیرا روش استفاده اسپم و زیاد از برچسب ورد در بسیاری از وب سایت ها دیده می شود.

در گذشته این روش اسپم خیلی شایع بود و به این صورت بود که برای تمامی کلمات کلیدی مشابه و مترادف ها یک برچسب وردپرس می زدند که در طولانی مدت باعث مشکلات تکنیکال مثل محتوای باریک ، زامبی پیج ها و صفحات یتیم می شد و همینطور بودجه خزش سایت را کاهش می داد.

بنابراین زمانی که یک متخصص سئو پروژه جدیدی در یافت می کرد مدت زیادی را صرف بهینه سازی برچسب وردپرس کند.

تفاوت دسته بندی با تگ وردپرس چیست (wordpress tag)؟

برچسب وردپرس (برچسب سئو) در واقع نوعی از دسته بندی یا میکرو دسته بندی است که در آن بهتر است ویژگی ها یا صفات مشترک چند محصول یا نوشته دسته بندی شود.

مثلا ویژگی هایی وجود دارند که نه زیاد بزرگ می باشند که دسته بندی باشند و آنقدر کوچک می باشند که در یک گروه قرار نگیرند.

نحوه برچسب گذاری در سئو سایت

در اینجا مثالی از تگ های وردپرس را می آوریم: به طور مثال 300 عدد هدفون بی سیم در فروشگاه می مالز وجود دارد که 40 عدد از آن زیر 500 هزار تومان می باشد.

شما برچسبی می نویسید تحت عنوان “خرید هدفون بی سیم زیر 500 هزار تومان” و تمامی آن 40 عدد محصول را داخل برچسب وردپرس قرار می دهیم و در اینجا فهمیدیم که نمی توانیم هدفون های زیر 300 را دسته بندی کنیم، بنابراین داخل برچسب قرار می دهیم.

مثال دیگر می تواند این باشد: کفش مجلسی قرمز زنانه و تمام کفش های قرمز داخل آن برچسب قرار گیرد.

در واقع ویژگی های مشترک بین چند محصول یا پست را قرار می دهیم که ویژگی های خاصی را دنبال می کند و گمان می کنیم در نتایج جستجو سرچ دارند و از طرفی کاربر در داخل سایت دنبال آن ویژگی می باشد.

تاثیر برچسب ها در سئو

برچسب وردپرس (برچسب در سئو) خوب می تواند هم از نتایج serp ورودی زیادی وارد سایت کند و همینطور کاربر را به صفحه خوبی هدایت کند.

از طرفی برچسب بد باعث زامبی پیج و صفحات اسپم زیادی می شود و نیاز است صفحات اضافی کاملا حذف شوند.

در اینجا یک نمونه از برچسب خوب را می آوریم:

به طور مثال خانم ها به رنگ صورتی علاقه دارند و می خواهند یک ساعت مچی صورتی بخرند. به طور طبع یک دسته بندی برای ساعت مچی صورتی زیاد بهینه نیست ولی می توانید یک برچسب وردپرس ایجاد کنید تحت عنوان “ساعت مچی صورتی” یا “ساعت مچی دخترانه صورتی”.

wordpres tag می تواند در موتور جستجو گوگل سرچ شود و از آنجایی که شما عنوان دقیقی را در سایت با هدف جستجو کاربر نوشته اید، شانس زیادی را دارید که از سرچ گوگل ورودی بگیرید.

همینطور بانوانی که وارد سایت شما می شوند احتمال زیاد بر روی برچسب مورد نظر کلیک می کنند که در اینجا پرسونای مخاطب به خوبی مورد هدف قرار گرفته شده است.

در ادامه، مثالی از یک برچسب بد نمایش داده می شود:

مثلا صفحه شما خرید گوشی آیفون 13 می باشد و یک وب سایت به صورت اسپم برچسب ها را طبق مثال وارد کرده است: آیفون 13، ایفون‌13، خرید ایفون 13، ایفون 13 خرید و … که همه کوئری های مشابه و کلمات کلیدی مرتبط را وارد کرده است. این نوع تگ وردپرس یکی از روش های سمی می باشد.

آموزش حذف برچسب در وردپرس

در سایت مهدی نجاری با 3 روش حذف برچسب ها در سئو به صورت اصولی آشنا می شویم:

  • 💥حذف برچسب ها با وضعیت ۴۱۰: مخصوص آن دسته از برچسب هایی می باشد که کاملا اسپم هستند و نه ورودی بازدید دارند و نه رتبه بندی در سرپ دارند. مثلا عنوان برچسب mobile می باشد. این کلمه انگلیسی کانونی است و به شدت رقابت سختی دارد و همین طور ویژگی برچسب خوب را ندارد.
  • 💥روش دوم ریدایرکت 301 می باشد: این روش شامل برچسب های اضافی می باشد که برای آن صفحه مشابه در وب سایت خود دارید و همینطور دارای جایگاه یا ورودی کمی می باشند. زمانی استفاده می شود که اینتنت کلمه کلیدی یکی است ولی برای انواع کوئری و کلمات کلیدی مشابه یا مرتبط برچسب درست شده است مثل خرید انواع گوشی آیفون در مدل های مختلف.
  • 💥ارتقا رتبه برچسب های مفید: آن دسته از برچسب هایی که ایمپرشن دارند و درست انجام شده اند، اما هنوز رنکینگ ندارند. یا اینکه اصولی می باشند و اگر رتبه بیاورند بازدید خوبی می گیرند را سئو کنید.

چگونه می توانید برچسب های اسپم در سئو را پیدا کنیم

برچسب ها می‌توانند در نوشته ها یا محصولات قرار بگیرند. برای پیدا کردن برچسب ها کافیه از سرچ کنسول در قسمت کلمه تگ /product-tag/ یا هر چیزی که خودتون تعیین کردید رو فیلتر کنید و طبق مراحل بالا شروع به هرس برچسب ها کنید.

ابتدا از برچسب های اسپم شروع کنید، سپس مرحله به مرحله مثل یک قیف هرس کنید.

در مرحله بعد برچسب هایی که کنیبال یا به اصلاح صفحات مشابه دارند را ریداریرکت کنید به صفحه، محصول یا دسته بندیی اصلی.

در نهایت برچسب هایی که ایمپرشن خوبی دارند ولی رتبه بندی خوبی در سرپ ندارند را طبق اصول سئو داخلی بهینه سازی کنید.

سوالات کاربران راجب برچسب ها در سئو

آیا در سایت فروشگاهی تگ بزنیم یا نزنیم؟

تگ مثل یک دسته بندی کوچیک می باشند که داخل منوهای وب سایت نیستند.
اگر درست بزنید می توانید ورودی های خوبی بگیرید.

وقتی چندتا محصول دارید که ویژگی ها یا صفات مشابهی دارند می توانید یک تگ درست کنید:

مثلا بهترین هدفون های زیر ۴۰۰ هزار تومان

بهترین کفش های مجلسی زنانه قرمز

بهترین تلویزیون های ۵۵ اینچ

این موارد همه ویژگی هایی هستند که درون دسته نمیشه قرار داد ولی برای تگ مناسب هستند.

اما تگ زدن به عنوان کلمات مرتبط یا کوئری های مشابه اشتباه می باشد.

اگر یک سری محصول، بین تگ ها مشترک باشند مشکلی ندارد؟

نخیر مشکلی ندارد
یک محصول با ویژگی های مختلف می تواند داخل تگ های مختلفی قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن