چگونه می توانم در پانل دانش گوگل وارد شوم؟

پانل دانش گوگل (Google’s Knowledge Panel): نحوه استفاده

پنل دانش گوگل (پنل دانش گوگل) یک کادر اطلاعاتی است که می‌تواند ویژگی های موجودیت ها و برجستگی (prominence) یک موضوع را با اطلاعات نمودار دانش Google نشان دهد.

اطلاعات در پانل های دانش به طور خودکار تولید می شود و اطلاعات از منابع مختلف در وب ظاهر می شود. Google می‌تواند اطلاعات منابع وب (open web) باز را با داده‌های ارائه شده توسط شرکای داده در مورد موضوعات خاص، مانند فیلم یا موسیقی، ترکیب کند.

پانل‌های دانش Google شامل اطلاعات اشخاص برجسته از طبیعت (دارای شهرت) مانند افراد برجسته یا سازندگان یک نمایش تلویزیونی است. Google می‌تواند تصاویر مختلفی را برای پانل دانشی که موجودیت را از وب باز تعریف می‌کند، انتخاب کند.

Google به یک فرد مشهور دسترسی هایی می دهد که با تکمیل اطلاعات و یازخورد موجودیت خود را تکمیل کنند.

یک پانل دانش شامل چه مواردی می باشد؟

یک پانل دانش از Google، Yandex، Bing یا موتورهای جستجوی دیگر می‌تواند شامل بخش‌ها و اطلاعات زیر باشد:

  • اسم یک موجودیت
  • تصاویر شاخص موجودیت
  • حساب های شبکه اجتماعی موجودیت
  • وب سایت رسمی موجودیت
  • توصیف و شرح موجودیت
  • تاریخ آغاز به کار موجودیت
  • سازمان‌های برتر و فرودست یک واحد (اگر شرکت باشد)
  • خواهر و برادر، فرزندان، همسر، پدر و مادر (اگر شخص باشد)
  • ویدیوهای Cameos برای موجودیت (اگر موجودیت یک شخص و فرد مشهور با حساب Google Cameos باشد)
  • سوالاتی که توسط موتور جستجو برای موجودیت ایجاد می شود و پاسخ آنها.
  • شرح موجودیت از یک منبع معتبر برای موجودیت خاص
  • کتاب‌ها، آهنگ‌ها، جوایز موجودیت (اگر موجودیت یک شخص باشد)
  • جمعیت، تولید ناخالص داخلی، پایتخت (اگر موجودیت یک کشور باشد)
  • عنوان دوم موجودیت برای تعریف بیشتر آن مانند مشاور، کارآفرین اینترنتی و موارد دیگر.

سایت KalicubePro می‌تواند بیشتر بخش‌ها و اطلاعات مربوط به یک گراف دانش خاص را ردیابی کند و استراتژی‌های ساده سئو را برای بهبود انواع محتوا و یا توسعه پنل دانش گوگل پیشنهاد دهد.

مدیریت پنل دانش چیست؟

مدیریت پنل دانش فرآیند سازماندهی و بهینه سازی پانل دانش برای یک موجودیت از صفحه نتایج موتور جستجو است. برای بهینه‌سازی و سازمان‌دهی اطلاعات در یک پانل دانش برای یک موجودیت، اطلاعات منسجم باید در منابع مختلف در وب وجود داشته باشد و آن موجودیت باید قابل توجه، برجسته و معتبر باشد. مدیریت پنل دانش شامل ایجاد پست برای یک موجودیت خاص، یا انتشار ویدیوها از Google Cameos برای سؤالات خاص مخاطبان، و تصحیح اطلاعات در پانل دانش است.

بسیاری از پانل های دانش در گوگل و در SERP موتورهای جستجو می توانند حاوی اطلاعات نادرست باشند. بنابراین، موتورهای جستجو سه روش مختلف را برای بهبود کیفیت پنل های دانش برای کمک به کاربران موتور جستجوی وب دنبال می کنند.

  • اعطای اختیار کنترل و حسابرسی به نماینده واحد تجاری یا مالک هویت.
  • گرفتن بازخورد از کاربران موتور جستجو در مورد اطلاعات خاص در پانل دانش.
  • بهبود، به‌روزرسانی و توسعه نمودار دانش (knowledge graph) موتور جستجو برای موجودیت‌های نام‌گذاری شده در دنیای واقعی.

موجودیت‌های Knowledge Graph می‌توانند توصیف، فهرست ویژگی‌ها، ویژگی‌ها، موجودیت‌های مشابه و مرتبط با دیگر موجودیت‌ها داشته باشند. برای شناسایی موجودیت‌ها با بهبود درک دنیای واقعی، یک موتور جستجو می‌تواند از شناسایی موجودیت نام‌گذاری شده (named entity recognition) استفاده کند.

چگونه پنل دانش یک نهاد را مدیریت کنیم؟

برای مدیریت یک موجودیت پانل دانش، می توان از روش ها و مراحل زیر استفاده کرد.

  • مالکیت موجودیت را از نظر هویت و نمایندگی طلب کنید.
  • تشابهات مهم و سایر موجودیت ها، برجسته بودن موجودیت را برای آن حوزه درک کنید.
  • ویژگی های نوع موجودیت خاص را درک کنید.
  • ایجاد اطلاعات ثابت در منابع معتبر مختلف.
  • معتبرترین منابع را برای یک حوزه خاص برای مدیریت پانل دانش موجودیت انتخاب کنید.
  • به موتور جستجو بازخورد مربوط به اطلاعات اشتباه یا گم شده را بدهید.
  • به موتور جستجو برای درک هویت موجودیت خاص برای ابهام‌زدایی کمک کنید.
  • از تصاویر کاملاً قطعی برای هویت یک موجودیت استفاده کنید، اگر یک شخص است، پروفایل چهره واضح را شامل شود، اگر منظره است، از یک تصویر منظره جامع برای مکان استفاده کنید.
  • از نقاط هویت موجودیت استفاده کنید و همه آنها را به یکدیگر لینک دهید تا الگوریتم‌های ابهام‌زدایی موجودیت موتور جستجو بتوانند هویت آن موجودیت را روشن کنند و در عین حال امتیاز اطمینان و ارتباط (confidence and relevance score) را برای عبارات خاص افزایش دهند.
  • از Google Knowledge Graph API استفاده کنید تا ببینید کدام موجودیت به کدام زبان به کدام یک از عبارات با چه ارتباط و امتیاز اطمینان مرتبط است.
  • از فناوری سئو مدیریت پنل دانش مانند Kalicube Pro برای ردیابی تغییرات یا یافتن مهمترین منابع برای یک پانل دانش استفاده کنید.

نمونه ای از مدیریت پنل دانش:

رابطه بین مدیریت پنل دانش و بهینه سازی Brand SERP چیست؟

رابطه بین مدیریت پنل دانش و بهینه سازی برند SERP همبستگی آنها با یکدیگر از نظر اطلاعاتی است. به عنوان مثال، یک نمونه Brand SERP که شامل حساب‌های رسانه‌های اجتماعی می‌شود، می‌تواند یک پانل دانش داشته باشد که شامل همان حساب‌های رسانه اجتماعی در پانل دانش باشد.

یک SERP برند می تواند شامل منابع اطلاعاتی قابل کنترل، نیمه کنترل و غیرقابل کنترل باشد و همین امر برای پانل های دانش معتبر است. یک پانل دانش می‌تواند شامل موجودیت‌های مرتبط برای موجودیت موضوع در بخش «افراد نیز جستجو می‌کنند (People also Search)» یا «افراد نیز به دنبال آن هستند (People also looked for) و همان موجودیت‌ها از پانل دانش می‌توانند در برند SERP وجود داشته باشند.

وقتی صحبت از برند در SERP می شود، Image SERP، Video SERP، News SERP مهم هستند. ویژگی‌های غنی SERP برای عمودهای جستجوی مختلف اغلب در بخش «وب» («همه») صفحات نتایج موتور جستجوی برند ظاهر می‌شوند.

این عمودی‌ها برای پانل‌های دانش نیز مهم هستند زیرا می‌توانند تصاویری از بخش تصویر داشته باشند و زیرعنوان های پانل دانش می‌توانند براساس اخبار اخیر و ثابت از بخش اخبار تغییر کنند.

اگر فرد یک بازیگر باشد، پانل دانش می‌تواند شامل ویدیوهایی از ویدیوی عمودی و جستجوی ویدیویی برای موجودیت خاص نام‌گذاری شده باشد.

رابطه بین Brand SERP و پنل دانش مبتنی بر اطلاعات متقابل و تعامل با یکدیگر است. بنابراین، مدیریت پنل دانش و بهینه‌سازی SERP برند ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و توسط اطلاعات گسترده با سازگاری از open web هدایت می‌شوند.

طرف دیگر رابطه بین بهینه سازی SERP برند و مدیریت پنل دانش این است که پانل های دانش در داخل SERP برند قرار می گیرند و بر اساس دستگاه می توان آنها را با سطوح و ترتیب های مختلف جدا یا ترکیب کرد.

چرا باید از Kalicube Pro برای مدیریت پنل دانش استفاده کنید؟

Kalicube Pro یک فناوری شهرت برند و روابط عمومی دیجیتال است که با ارائه اطلاعات قابل اعتماد و مرتبط برای موجودیت های نام‌گذاری شده و همچنین ردیابی تغییرات برند SERP، پنل دانش و نمودار دانش در مناطق و زبان‌های مختلف، بر بهینه‌سازی موتور جستجو برای موجودیت های نام‌گذاری شده تمرکز دارد.

در زمینه مدیریت پنل دانش، Kalicube Pro می‌تواند موجودیت‌های نام‌گذاری شده مختلف را از زبان‌های مختلف، و مناطق را از نمودار دانش خود Google و پنل دانش این موجودیت ها ردیابی کند.

Kalicube Pro یک راهنمای دقیق بهینه‌سازی SERP برند و همچنین فهرست وظایف اولویت‌بندی شده برای دریافت، تغییر، بهینه‌سازی پانل دانش موجودیت ارائه می‌کند.

توصیه می‌شود از Kalicube Pro برای مدیریت پنل دانش استفاده کنید، تا پانل دانش Google را سریع‌تر دریافت کنید و آن را با توجه به هویت واقعی موجودیت نام‌گذاری شده با کمک به Google برای درک وجود، شخصیت و ارتباط آن موجودیت با دیگر موجودیت ها بهینه کنید.

مدیریت، بهینه سازی و سئوی پنل دانش

کسب (دریافت)، مدیریت و بهینه سازی پنل دانش به سئو مرتبط است. یک موتور جستجو می‌تواند اطلاعات را از چندین عمودی جستجو، از راهنماهای محلی، Google Posts، فروشگاه Play گرفته تا پانل‌های دانش، و SERPهای برند جمع‌آوری کند.

سئو تلاش می کند تا هر منطقه و سطح یک موتور جستجو را با پذوفایل ها ها، درک و دیدگاه های خود موتور جستجو و مدیران، سازندگان و مهندسان موتورهای جستجو پوشش دهد.

بدون همدلی با موتور جستجو، بهینه سازی موتور جستجو نمی تواند پتانسیل کامل خود را نشان دهد. بنابراین، داشتن یک پانل دانش برای برندینگ به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به ارتباط موجودیت‌های نام‌گذاری‌شده برای موجودیت دیگر، و موضوعات مرتبط، حوزه‌های مورد علاقه، پرسش‌ها و رفتارهای جستجو اعتماد کنند.

مدیریت و بهینه سازی پانل دانش شامل فرآیند تغذیه پایگاه داده اطلاعاتی موتور جستجو با داده های منسجم و گسترده است تا موتور جستجو بتواند امتیاز اطمینان (confidence score) اطلاعات مربوطه را بهبود بخشد تا بتواند آنها را در SERP برند و دانش آن نشان دهد.

گرفتن پانل دانش به منظور انعکاس بهتر شخصیت موجودیت نامبرده یکی از جنبه های مهم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن