برند سرپ

برند سرپ چیست؟ چگونه برند خود را در SERP سئو کنیم؟

برند سرپ (Brand SERP) صفحه نتایج موتور جستجو برای اسم برند است. SERP برند چیزی است که وقتی کسی نام برند شما را جستجو می کند در نتایج گوگل ظاهر می شود. برخی از کاربران کوئری هایی را قبل یا بعد اسم برند شما جستجو می کنند.

Branded SERP و Brand SERP چیزهای متفاوتی هستند.

  • Branded SERP یک نمونه از کوئری برند است.
  • brand serp یک نمونه از خود اسم برند می باشد.

Brand SERP می تواند برجستگی، شخصیت و موفقیت یک برند را برای جستجوگران در یک موجودیت منعکس کند. بهینه سازی Brand SERP، فرآیند بهبود صفحه نتایج موتور جستجو برای یک شرکت، یک سازمان یا یک شخص است.

هر موجودیت نام‌گذاری شده (named entity) دارای SERP برند خود است و بهینه‌سازی SERP برند برای اعتبار، روابط عمومی دیجیتال، عملکرد SEO و اعتماد به برند مفید است.

این راهنمایی و آموزش SERP برند مربوط به بهینه سازی پنل دانش (نالج پنل)، جستجوی موجودیت گرا و استراتژی های سئوی موجودیت گرا می باشد.

برند سرپ Brand SERP چیست؟

SERP نام تجاری ، صفحه نتایج جستجو برای یک کوئری مرتبط با یک موجودیت برند است.موجودیت برند، موجودیتی است که برند آن همزمان شامل ویژگی های یک سازمان و یک شرکت باشد.

محبوب‌ترین و مرتبط‌ترین ویژگی‌های یک موجودیت برند در جستجوی معنایی، مدیر عامل، کارکنان، شماره تلفن، آدرس، تاریخ شروع، ساعات کاری، صنعت، اعتماد، تخصص، کیفیت خدمات، و اخبار مرتبط با صنعت است. SERP برند می تواند شامل شکایات، اطلاعات همکاری، لیست خدمات، هویت مدیر عامل، برچسب اطلاعات و اخبار مربوط به صنعت برای خود برند باشد.

نکته: بعضی از ویژگی ها سرپ برای ایران تحریم می باشد، یا گوگل از آندر نتایج جستجو گوگل برای کاربران ایرانی استفاده نمی‌کند.

ویژگی های زیر را در یک سرپ برند می یابید:

  • Google My Business Panel: شامل دفتر مرکزی اصلی شرکت است. مشتریان بالقوه می توانند سؤال بپرسند، اطلاعات اولیه را بیابند، نظرات گذشته مشتریان را بخوانند یا نظرات جدیدی بنویسند.
  • پیشنهادات جستجو گوگل: کوئری های محبوب، یا کوئری های مرتبط با موجودیت برند یا مرتبط با شخص.
  • کروسل ویدیوها: ویدیوهای مرتبط و مفصلی که خدمات و هویت برند را مشخص می کنند.
  • بسته تصویری: تعریف تصویی برند، شامل لوگو، تصاویر یا آثار هنری.
  • بسته نقشه محلی: دفاتر مرکزی مشابه همان برند یا برندهای مشابه. اگر نام برند شامل اصطلاحات عمومی باشد، بسته نقشه محلی رقابت بیشتری برای سئوی SERP برند خواهد داشت.
  • سوالات متداول در سرپ گوگل (People Also Ask Questions): سوالات مربوط به اعتماد، شهرت و موضوع برای یک برند خاص. پاسخ به این سؤالات از منابع برای برند مهم است.
  • امتیاز ستاره دهی (Review Stars): ستارگانی که قدردانی مشتری از کیفیت خدمات، محصول، صفحه وب یا مقاله را نشان می دهند.
  • پرسش‌های متداول آکاردئون‌ها: پرسش‌ها و پاسخ‌های آن‌ها در زیر یک نتیجه ارگانیک در داده‌های ساختاریافته پرسش‌های متداول نشان داده شده است.
  • جداول در توضیحات: جداول HTML که می توانند در قطعات SERP برند نشان داده شوند.
  • قطعه های ویژه (Featured Snippets): اگر از یک جستجوی زبان طبیعی برای یک نام تجاری استفاده شود، موتور جستجو می تواند یک قطعه برجسته را به عنوان پاسخ نشان دهد.
  • نهادهای مشابه: سایر شرکت ها، موسسات یا برندهای مرتبط را می توان توسط موتور جستجو نشان داد. این وضعیت ممکن است به برندهای دیگر کمک کند تا از SERP برند شما قابل مشاهده باشند.
  • People Also Search For: سایر نهادها از انواع مختلف که توسط موتور جستجو یا کاربران جستجو می شوند یا با نام تجاری مرتبط می شوند.
  • داستان‌های برتر: اگر اخبار یا موضوع پرطرفداری مرتبط با اسم برند وجود دارد، استوری های برتر را می‌توان در SERP برند نشان داد.
  • بسته خبری: مجموعه ای از مقالات اخبار مرتبط را می توان در وسط SERP توسط موتور جستجو ارائه کرد.
  • لینک های سایدبار (site wide links): لینک‌هایی به صفحات داخلی در زیر صفحه اصلی برند نشان داده شود.
  • آگهی‌های شغلی: آگهی‌های شغلی برند از منابع مختلف از جمله Google Jobs را می‌توان در Brand SERP استفاده کرد.

بهینه سازی SERP برند چیست؟

بهینه‌سازی SERP برند فرآیندی برای بهبود صفحه نتایج موتور جستجو برای برند شما و همچنین حذف بدگویی ها و خراب سازی نظرات رقبا انجام می شود تا شهرت موجودیت برند شما ارتقا یابد.

شهرت موجودیت برند می تواند بر درک کلی کاربران از برند تأثیر بگذارد. درک کاربران از یک برند می تواند دیدگاه موتور جستجو را برای یک نام تجاری تحت تاثیر قرار دهد، در حالی که بررسی های منفی، شکایات یا اخبار به اعتبار برند و E-A-T (تخصص-اقتدار-اعتماد) آن آسیب می رساند. بهینه‌سازی SERP برند می‌تواند شامل فرآیندهایی باشد که معمولاً در روابط عمومی، بیانیه‌های مطبوعاتی، کمپین‌های SurroundSound، مدیریت شهرت و بازاریابی محتوا استفاده می‌شوند.

بر اساس آناتومی، احساسات و پیام SERP برند، یک موتور جستجو می‌تواند برای یک موضوع خاص، امتیاز کیفیت، اعتماد و برجستگی را به یک برند اختصاص دهد. در این زمینه، Kalicube Pro به سئوکاران کمک می کند تا بفهمند کدام منبع خبری برای تأثیرگذاری بر SERP برند و نمودار دانش … و ادراک موتورهای جستجو از برند مهم تر است، و بر اساس آن متخصصین سئو می توانند برند سرپ را بهینه سازی کنند.

“Google صفحه اصلی جدید شماست.”

Jason Barnard

چگونه SERP برند را بهینه کنیم؟

برای بهینه سازی SERP برند، درک و استفاده از ویژگی های SERP برند ضروری است. سرپ گوگل مکان مهمی برای نمایش دادن برند می باشد، بنابراین باید بتوانید از تمام ویژگی های تصویریو نوشتاری آن استفاده کنید و جایگاه بیشتری را در سرپ تصف کنید. ویژگی ها، شکل و تصویر SERP برند می تواند بر شهرت آنلاین یک برند تأثیر بگذارد. برای بهینه سازی brand serp، روش ها، مراحل و تکنیک ها را می توان بر اساس نوشته های زیر دنبال کرد:

  • به نظرات منفی درباره برند خود پاسخ دهید و شفاف سازی کنید.
  • محتوای مثبتی در مورد برند ایجاد کنید که بتواند در SERP برند رتبه بندی شود.
  • برند را به موجودیتی در نمودار دانش گوگل (Google Knowledge Graph) تبدیل کنید.
  • مهم‌ترین موجودیت‌ها، مفاهیم و اهداف را با نام تجاری در نمودار دانش Google مرتبط کنید تا موتور جستجو بتواند عبارات و نام تجاری مهم را به یکدیگر مرتبط کند.
  • در مورد اطلاعات مربوط به شرکت مانند تعداد کارکنان، مدیر عامل، خط مشی رازداری، شرایط خدمات، اطلاعات تماس، پشتیبانی و آدرس دفتر مرکزی صریح باشید.
  • محتوای همیشه سبز مثبت برای شهرت برند ایجاد کنید که بر انعکاس منفی احتمالی SERP تسلط داشته باشد.
  • به سوالات متداول مرتبط با برند پاسخ دهید تا People Also Ask SERP Feature برای نام برند بپرسید و آن را با پاسخ های صحیح و مثبت پر کنید.
  • با استفاده از مهم ترین و معتبرترین منابع برای با حوزه خاص با سیگنال های اعتماد و قابل توجه، یک پانل دانش برای نام تجاری راه اندازی کنید.
  • صفحات «درباره ما» و «سرویس‌ها» را با اطلاعات جزئی‌تر بهبود بخشید تا قطعه‌های ویژه برای جستجوهای ناوبری مرتبط با نام تجاری تولید کنید.
  • از حساب Google برای کسب و کار من (در ایران تحریم است) استفاده کنید تا ویژگی‌های مرتبط SERP را برای جستارهای مربوط به نام تجاری فعال کنید.
  • از لینک سایت واید با نام برند خود ایجاد کنید که می توانند در زیر قطعه نام تجاری در SERP برند ظاهر شوند.
  • ویدیوها را در کانال رسمی یوتیوب برند منتشر کنید.
  • رهبران صنعت را تشویق کنید تا نظرات خود را بنویسند و خدمات برند را انجام دهند.
  • پادکست ها و انواع دیگر محتوا را برای گسترش سطح برند در وب منتشر کنید.
  • از تمام هشتگ‌های مرتبط با برند در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای زنده نگه داشتن نمونه‌های Brand SERP استفاده کنید.
  • از یک فناوری ردیابی و تجزیه و تحلیل SEO برای درک تغییرات جزئی در Brand SERP و نمونه های پانل دانش Knowledge Panel مربوط به برند استفاده کنید.
  • از پست‌های Google برای کسب و کار من و فهرست‌های محصولات و خدمات استفاده کنید.
  • از تبلیغات شغلی برای ایجاد ویژگی‌های بیشتر SERP برای نام تجاری و اعتبار آن استفاده کنید.

Kalicube Pro می تواند برای تجزیه و تحلیل ارتباط یک برند با یک مفهوم مبتنی بر نمودار دانش Google استفاده شود. Kalicube Pro برای ایجاد یک نقشه راه برای بهینه سازی SERP برند، درک احساسات SERP برند و بهبود شهرت برند و روابط با مشتری در زمینه SEO استفاده شود.

SERP نام تجاری چه چیزی را می تواند به کاربر نشان دهد؟

مواردی که یک صفحه نتایج موتور جستجوی برند (SERP) برای یک جستجوی ناوبری مرتبط با نام تجاری می تواند به کاربر نشان دهد چه می باشد:

  • هویت برند
  • خدمات برند
  • محصولات برند
  • آدرس های برند
  • مدیر عامل برند
  • تاریخ تاسیس برند
  • تعداد کارکنان
  • نظرات مثبت و منفی راجب برند
  • ویدیو های برند
  • بررسی های برند
  • اخبار راجب نام تجاری
  • سوالات مربوط به ایمنی و شهرت و پاسخ آنها
  • اکانت های شبکه اجتماعی شما
  • تصاویر اداره یا سازمان
  • لوگو برند
  • دارایی های بصری که در درجه اول بر برند تمرکز دارند
  • وب سایت رسمی شما
  • شعار برند
  • ساعات کاری شرکت
  • پست‌های نام تجاری از حساب Google برای کسب و کار من
  • پرسش و پاسخ از حساب Google My Business
  • تصاویری از نام تجاری، و دارایی ها، کارمندان یا رویدادهای برند.

برای بهینه سازی یک SERP نام تجاری تمام ویژگی های SERP و داده های مرتبط با هویت برند باید با تجزیه و تحلیل ویژگی های بهینه سازی شود.

توجه: نرم افزار سئو، Kalicube Pro به طور خودکار تمام اطلاعات مربوط به SERP برند را از نمونه ها استخراج می کند و در طول زمان با به روز رسانی های روزانه آنها را قابل درک و مدیریت می کند. و البته، همچنین می تواند وضعیت SERP نام تجاری رقبا را به شما نشان دهد.

اهمیت SERP برند برای گوگل و سئو چیست؟

شکی در اهمیت اهمیت Brand SERP نیست: زیرا نشان دهنده نظر گوگل در مورد برند است و همچنین یک طرح قوی از هویت برند برای کاربران است. برای کاربران خدمات و محصولات برند و همچنین قابلیت اطمینان بودن، شهرت و حتی هویت آن را منعکس می کند. وضوح این پیام برای کاربر حیاتی است، زیرا این «خلاصه Google» بر درک کاربران از خود برند تأثیر می‌گذارد. در دنیایی که موجودیت‌ها و E-A-T به طور فزاینده ای تسلط دارند، نتایج گوگل، خلاصه نظرش در مورد برند است.

SERP برند مرکزی برای سئو، بازاریابی و رفتار مصرف کننده است. سه گانه “اعتماد کاربر، برند و گوگل” نه تنها بر فرآیند تصمیم گیری مصرف کنندگان بلکه بر روند تصمیم گیری الگوریتم های گوگل نیز تاثیر می گذارد.

SERP برند شامل دو عنصر ضروری برای برندها می باشد.

  1. سیگنال های اعتماد
  2. سیگنال های شهرت

اگر یک برند شهرت منفی داشته باشد و از طرف صنعت خود و مصرف کنندگان اعتماد نداشته باشد، SERP نام تجاری آن شامل نظرات منفی، اخبار، پیام های نامشخص و فقدان هویت برند مشخص خواهد بود.

یک ارتباط آسان بین اعتماد و SERP برند این است که مردم نیز سؤال بپرسند. برای کوئری های عمومی، Google سؤالاتی را با توجه به محبوبیت و ارتباط آنها در زمینه موضوع ایجاد می کند، در حالی که سؤالات PAA را برای SERP های برند در اطراف برای اعتماد، شهرت و هویت برند ایجاد می کند.

Google به جای سؤال در مورد شماره تماس یا داستان یک نام تجاری، سؤالاتی را در مورد قابلیت اطمینان بودن نبرند، در مورد مقررات، ایمنی، و سابقه مربوط به آن برای قابل اعتماد بودن درج می کند.

احساسات منفی یک برند SERP می تواند اثرات منفی مستقیم و غیرمستقیم برای ارتباط، قابل اعتماد بودن و قابل اعتماد بودن یک نام تجاری برای سئو و از نظر یک موتور جستجو ایجاد کند.

مرتبط‌ترین محتوا برای نام تجاری برای کوئری‌های برند رتبه‌بندی می‌شود، که بازتابی از درک و نظر Google درباره نام تجاری است. اگر SERP برند دارای محتوای منفی باشد، اگر پانل دانش نداشته باشد، اگر نام تجاری موجودیتی در نمودار دانش نداشته باشد، همه اینها می تواند به درک موتور جستجو از آن برند آسیب برساند.

بنابراین، به جای تمرکز صرفاً بر روی سایت، وبلاگ یا صفحات تجارت الکترونیکی خود، یک برند باید هویت واضحی برای خود در وب باز ایجاد کند که سیگنال های زیادی را از منابع معتبر و قابل اعتماد و معتبر شخص دوم و سوم پوشش می دهد.

اهمیت Kalicube Pro در اهمیت Brand SERP هم برای مخاطبان برند و هم برای SEO و موتورهای جستجو منعکس می شود. با بهبود Brand SERP به طوری که دید بهتر و قابل اعتمادتری برای کاربران و موتورهای جستجو فراهم می کند، یک برند می تواند درآمد و موفقیت مدیریت روابط عمومی خود را افزایش دهد.

ادامه دارد:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن