الگوریتم تپه گوگل چیست؟

الگوریتم Google’s Hilltop چیست؟

الگوریتم هیل تاپ (Google’s Hilltop) وب سایت های معتبر و متخصص را برای ارائه رتبه بندی بهتر شناسایی می کند. الگوریتم تپه ارزیابی می کند که آیا وب سایت شما متعلق به یک سازمان یا شخص متخصص است یا دارای محتوا و سابقه معتبر است و ارتباط و قابل اعتماد بودن آن را برای کلمات کلیدی خاص محاسبه می کند. موتور جستجو ابتدا صفحات متخصص، معتبر و مرتبط را با عبارت جستجو شده کاربر منطبق می کند.

اطلاعات کلی درباره الگوریتم hilltop

الگوریتم Hilltop یک پتنت قدیمی گوگل است که سعی می کند تخصص یک موجودیت را در مورد یک موضوع محاسبه کند. شما باید بدانید که الگوریتم Hilltop یک روش اساسی برای گوگل برای بررسی اعتبار یک وب سایت در گذشته است. خواندن الگوریتم Hilltop ممکن است به شما کمک کند تا بفهمید گوگل تا چه اندازه الگوریتم خود را به روشی پیچیده و جامع توسعه داده است.

در سال 1999 الگوریتم Bharat and Mihaila Hilltop در دانشگاه تورنتو توسعه یافت. گوگل پتنت این الگوریتم را در سال 2003 به دست آورد. پیشینه این الگوریتم این است که اعتبار صفحه وب را با توجه به لینک ها و استنادات با کیفیت محاسبه می کند. طبق الگوریتم Bharat and Mihalia Hilltop، 5 استناد از افراد معتبر درباره یک موضوع خاص، قابلیت اعتماد بودن و تخصص شما را در آن موضوع خاص نشان می دهد.

این سایت های به دقت بررسی می شوند. آنها نباید به یک شبکه تعلق داشته باشند. بنابراین سه بلوک اول آدرس IP نباید مطابقت داشته باشند و نباید نام دامنه یکسانی داشته باشند (آدرس های مشابه با پایان های مختلف مانند “com” یا “tr”).

اتصال مستقیم یا غیر مستقیم سایت ها توسط بک لینک به هم مجاز نیست. هرچه لینک های ورودی بیشتری را بتوان در یک وب سایت پیدا کرد، رتبه بهتری کسب می کنند زیرا صفحاتی متخصص در نظر گرفته می شوند.

تفاوت بین الگوریتم های Hilltop و Pagerank چیست؟

الگوریتم PageRank تعداد و قدرت لینک های ورودی در یک وب سایت را مشخص می کند. این یکی از مهمترین ابزارها برای بررسی ارتباط وب سایت ها است. الگوریتم PageRank تصویری ناقص ارائه می‌دهد، زیرا قدرت و تعداد وب‌سایت‌های یکپارچه ا شامل می شود، اما چیزی در مورد کیفیت و اعتبار آنها در یک موضوع خاص نمی‌گوید. اما اگر می خواهید ارتباط یک وب سایت را ارزیابی کنید، دقیقاً این کیفیت مهم است.

به همین دلیل، الگوریتم Hilltop یک مکمل مفید برای الگوریتم PageRank است. الگوریتم هیل تاپ عبارات جستجوی خاصی را بررسی می کند و تعیین می کند که آیا می توان آنها معتبر حساب کرد یا خیر.

اگر وضعیت صفحه متخصص شناخته شده باشد، می تواند در نتایج جستجو در بالا پیدا شود و علاوه بر توضیحات کلی صفحه، می تواند صفحات فرعی مرتبط را نمایش دهد.

فرآیند Hub and Authorities و TrustRank دو الگوریتم دیگر هستند که برای بررسی وب سایت ها خدمت می کنند. در مورد hubs and authorities (اختصار: HITS)، ارزش یک صفحه با استفاده از ویژگی های مرجع و هاب بررسی می شود. در حالی که ویژگی stroke تعداد و کیفیت لینک خروجی را در یک صفحه ارزیابی می کند، اعتبار یک وب سایت توسط لینک‌های خارجی تعیین می شود.

وظیفه اصلی معجون اعتماد (trust potion) شناسایی صفحات اسپم است. trustrank ابتدا صفحات معتبر (به عنوان مثال ویکی پدیا) را تعریف می کند و سپس همه لینک‌های خروجی را ردیابی می کند. از آنجا که سایت های اسپم لینک با کیفیت ندارند، می توان آنها را به راحتی با استفاده از معجون اعتماد مکان یابی و تشخیص داد.

رابطه SEO و الگوریتم Hilltop

الگوریتم Hilltop برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مهم است. برای رتبه بهتر، تا حد امکان لینک های زیادی از سایت های تخصصی جمع آوری کنید. برای اینکار از سایت هایی لینک بگیرید از سایت های متخصص زیادیدر حوزه شما لینک گرفته اند و همینطور به سایت های متخصص دیگر لینک داده اند، و بنابراین بین سایت های متخصص ارتباط ایجاد می کنید. همچنین می توانید یک حوزه خاصی را به طو کامل پوشش دهید و خود به عنوان متخصص آن موضوع شناخته شوید. بدین منظور بهتر است ساختار محتوای pillar را مطالعه کنید.

برای اینکه در یک دامنه دانش مرجع باشید، نباید الگوریتم پیج رنک را دستکاری کنید. در حالی که ما می گوییم “از سایت های متخصص لینک های بیشتری دریافت کنید” منظور ما این است که شما باید محصولات، خدمات و مطالب با کیفیتی را ارائه دهید تا در یک فرآیند طبیعی توسط آن سایت ها تایید شود. (فکر کن در ایران لینک بدن)

با توجه به اینکه هیچ ابزار مناسبی برای محاسبه امتیار hilltop یا متخصص بودن و اعتبار یک سایت نمی باشد، فقط می توان موارد را به صوت انتزاعی رعایت کرد. الگوریتم hilltop به ابزاری ارزشمند برای تشخیص هرزنامه تبدیل شده است. با توجه به معیارهای کیفیت تعریف شده توسط الگوریتم، وب سایت هایی که به عنوان هرزنامه طبقه بندی می شوند، هیچ شانسی برای دستیابی یک صفحه متخصص و معتبر را ندارند.

اهمیت بازاریابی آنلاین

الگوریتم Hilltop را نباید دست کم گرفت، زیرا گوگل از سال 2003 طرح پاداش دادن به وب سایت های با کیفیت بالا را دنبال می کند. این ممکن است به این دلیل باشد که در آن زمان وب سایت هایی که بی ارزش بودند می توانستند فقط با کیورد استافینگ و لینک فارم رتبه عالی بگیرند.

گوگل برای حذف نتایج بی کیفیت و اسپم الگوریتم های بسیاری را منتشر کرده است و متخصصین سئو برای اینکه در دام الگوریتم ها نیافتاند بهتر است با ساختار آن ها آشنایی داشته باشند.

سه نکته مهم الگوریتم Hilltop

اگر سایت یا صفحه شما از 2 سایت متخصص یا بیشتر بک لینک بگیرد به عنوان متخصص حوزه شناسایی می شود. سایت های متخصصی که معیارهای زیر را دارند به عنوان مستقل تعریف می شوند:

  • سه بلوک اول آدرس IP یکسان نباشد.
  • هیچ ارتباطی بین صفحات متخصص لینک دهنده نباشد (با لینک به یکدیگر وصل نباشند).
  • بخش عمومی نام دامنه متفاوت باشد.

به یاد داشته باشید که الگوریتم Hilltop یک الگوریتم قدیمی گوگل است. بنابراین، شما نباید به آن شرایط توجه کنید. ما این مقاله را برای نشان دادن چشم انداز جامع SEO نوشته ایم. شما باید بدانید که یک موتور جستجو چگونه ارزیابی خود را انجام می دهد و در گذشته چه فکری می کرد و در آینده نزدیک به چه چیزی دست خواهد یافت. بنابراین، شما می توانید آینده الگوریتم ها را حدس بزنید و می توانید تصمیمات بهتری برای پروژه های SEO خود بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن