سندباکس گوگل چیست؟

سندباکس گوگل چیست؟ افسانه یا واقعیت Sandbox

سندباکس گوگل (Google Sandbox) به فیلتری گفته می شود که از رتبه بندی وب سایت های جدید در نتایج برتر گوگل جلوگیری می کند. برای امتحان سئو وب سایت جدید را شروع کنید، حتی اگر همه کارها را به درستی انجام دهید، سایت شما تا زمانی که مدت زمان به پایان نرسد رتبه‌بندی مناسبی کسب نخواهید کرد.

Google Sandbox پدیده ای است که عمدتاً بر رتبه وب سایت های جدید تأثیر می گذارد. اینعامل به طور قابل توجهی روی رتبه بندی سایت جدید اثرگذار است. تعریف کامل سندباکس گوگل امکان پذیر نیست، زیرا موتور جستجوی گوگل در مورد وجود فیلتر فرضی سکوت کرده است.

گوگل و مدیران برتر گوگل به شدت پدیده سندباکس را رد می کنند ولی چیزی که سئوکار ها در مورد سایت های جدید تجربه می‌کنند این است که تا 6 – 7 ماه اول گوگل رتبه خوبی بهشما نمی د‌هد، مگر اینکه از ریپورتاژ آگهی و سایر لینک سازی ها به وفور استفاده کنید.

گوگل می گوید چنین فیلتری ندارند یا بازدید دامنه های جدید را کاهش نمی دهند. اما، همچنان، در SERP، دامنه های جدید نمی توانند مانند زمان های گذشته به اندازه کافی دیده شوند.

قبل از سال 2018، یک دامنه جدید می توانست رتبه اول کلمات کلیدی مهم را قبل از 5 یا 6 ماه بدست آورد. این کار باعث می‌شد مدیران سایت پیوسته سایت های جدیدی بزنند و در حوزه های تکراری رتبه های برتری بدست بیاورند و همینطور شبکه های لینک سازی خصوصی (PBN) با این روش رتبه های خوبی بدست می آوردند، بنابراین برخلاف گفته گوگل به نظر می رسد برای جلوگیری از چنین روش های اسپمی سندباکس گوگل وجود دارد.

گوگل می خواست فقط سایت هایی نتایج برتر را بدست بیاورند که فعالیت پایدای دارند. این روش باعث می شود نتایج سرپ قابل اعتماد تر باشد و کاربران فقط محتوا را از سایت های معتبر و فعال ببینند. گوگل در مورد این موضوع چیزی نگفته است، زیرا گفتن اینکه “ما در حال کاهش دید برای سایت ها با توجه به سن آنها هستیم” می تواند تأثیر منفی بر شهرت الگوریتم های Google ایجاد کند. قدرت برند، داشتن سابقه، و قدرت موجودیت سایت و Impression بالا عوامل کلیدی برای خروج از گوگل سندباکس است.

بر اساس تجربه شخصی با توجه به گفته های گوگل و مدیران ارشد گوگل قبول کرده بودمکه سندباکس گوگل وجود ندارد، ولی زمانی که وارد پروژه های زیادی شدم برخلاف گفته های گوگل متوجه شدم پدیده گوگل سندباکس به صوت جدی و قدرتمند اعمال می شود.

مطالبی که دوست دارید مطالعه کنید:

لینک سازی برای سایت تازه تاسیس

عامل اصلی Google Sandbox چیست؟ سن دامنه یا فریب های لینک سازی؟

فیلتر Google Sandbox در تمام وب سایت های جدید استفاده می شود. طبق بررسی ها وب سایت هایی که از ابتدا کلمات کلیدی خود را بهینه می کنند بیشتر تحت تأثیر Google Sandbox قرار می گیرند. سایت‌های جدید در ابتدا می‌توانند در چند هفته اول به خوبی در موتور جستجو پیدا شوند و سپس موقعیت زیادی را از دست بدهند (“مثل لغزش شن”).

وب سایت های جدید قبل از اینکه در رتبه بندی گوگل قرار بگیرند باید خود را ثابت کنند. ماهیت دقیق اصل سندباکس بر اساس نظرات مختلف است. یک فرضیه این است که سندباکس گوگل به سن وب سایت اشاره دارد. رویکرد دیگر مبتنی بر اصل محبوبیت لینک است. فرض بر این است که سندباکس سن وب سایت ها را در نظر نمی گیرد، بلکه سن لینک های ورودی (بک لینک) را در نظر می گیرد.

اعتقاد بر این است که لینک‌ها با محتوای وب سایت مقایسه می شوند و برای هماهنگی بازدیدها بررسی می شوند. بنابراین ارتباط موضوعی لینک‌ها نقش مهمی در رتبه بندی گوگل و فیلتر sandbox ایفا می کند.

اثر سندباکس گوگل چگونه قابل مشاهده است؟

زمانی که یک سایت جدید که قبلا ایندکس شده است و در نتایج جستجو وجود دارد ناپدید شود پدید سندباکس (sandbox) شکل گرفته است.

بهینه سازی هدفمند وب سایت ها منجر به کسب رتبه های خوب در SERP موتورهای جستجو می شود. اگر این رتبه به طور غیرقابل توضیحی پس از چند هفته یا چند ماه از دست برود، موتور جستجو مشکوک به مجازات می شود.

گوگل معمولا وب سایت های جدید و به خصوص بسیار بهینه شده را انتخاب می کند. بنابراین الگوریتم سندباکس به عنوان یک فیلتر هرزنامه عمل می کند و برای موضوعات خاص و کلمات کلیدی آنها اعمال می شود. Google Sandbox قابل اعتماد بودن صفحه تازه را ارزیابی می کند و در ابتدا مانع از قرارگیری آن در صفحات برتر می شود. این مثال را می توان در انجمن ها یا وبلاگ ها مشاهده کرد.

اصطلاح سندباکس از کجا نشات گرفته شده است؟

در سال 2004، اصطلاح Google Sandbox خود را در چارچوب گفتمان های مختلف به عنوان یک فیلتر فرضی که دامنه های جوان را کم تنبیه می کند، تثبیت کرد. جعبه شنی گوگل (به آلمانی sandbox) کارکرد یک استعاره را به خود گرفت.

دامنه‌های جوان واقعا توسط Google در sandbox به بازی گرفته می شوند تا زمانی که به اندازه کافی بالغ شوند و بتوانند با رقبای قدیمی‌ در رقابت قرار گیرند. وب سایت باید قبل از اینکه به رتبه های برتر دست یابد، ابتدا باید کیفیت بالای خود را ثابت کند. بنابراین، وب سایت جدید توسط سندباکس مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

آیا google sandbox واقعیت است یا افسانه؟

وجود Google Sandbox را نمی توان به وضوح ثابت کرد. وقتی صحبت از تایید رسمی فیلتر می شود، گوگل سکوت می کند. بنابراین، بر خلاف آپدیت بزرگ پاندا یا به روز رسانی پنگوئن، معیارهای Google Sandbox فرضی پنهان مانده است. اجماع فنی در مورد Google Sandbox در بین متخصصان سئو نیز بحث برانگیز است و با نظرات متضاد مشخص می شود.

چگونه می توان از تاثیر سندباکس خارج شد؟

نحوه عملکرد Google Sandbox به وضوح ثابت نشده است. با این حال، رعایت معیارهای خاصی به ویژه در مرحله راه اندازی یک وب سایت جوان بسیار مهم است تا گوگل شما را از رتبه بندی خارج نکند.

راه اندازی یک دامنه بسیار مهم است. برای مثال، وجود یک یا چند فیلتر که لینک‌سازی را خیلی سریع جریمه می‌کند، در بیشتر موارد شناخته شده است. این منجر به افزایش آگاهی در زمینه های زیر می شود:

  • لینک بسازی با رشد طبیعی و بدون روش های خطرناک: توصیه می شود لینک‌ها به آرامی ایجاد شود. اگر رشد خیلی سریع باشد، خطر جریمه شدن دارید. در این حالت بک لینک های زیاد به رتبه آسیب می زند. در عوض، رشد بک لینک باید به رشد خود ادامه دهد. از روش های خطرناک لینک های سایدباری یا سایت واید برای سایت جدید است.
  • محتوای با کیفیت: محتوا باید برای بازدیدکنندگان صفحه جذاب و قابل اعتماد باشد.
  • ساختار مناسب لینک ها و انکرتسکت ها: تنوع زیاد باشد.
  • در مورد بهینه سازی سئو صبور باشید: در ابتدا، مهم است که برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی، خیلی شدید بهینه سازی نکنید.

داشتن دامنه شامل کلمه کلیدی، استفاده از کلمات کلیدی دقیق و زیاد برای متن لینک، جهش های ناگهانی تعداد لینک و میزان اشتراک اجتماعی از دیگر عوامل برای GoogleSandbox هستند.

اثر سندباکس چقدر دوام دارد؟

به همان اندازه که خود اثر بحث برانگیز است، مدت زمان آن نیز بحث برانگیز است.

اظهارات در مورد دوام آن از سه ماه تا بیش از یک سال است. اگر رتبه یک وب سایت جدید به دلایل غیرقابل توضیح بدتر شود، توجه به آن لازم است. در طول این مرحله، سایت باید به طور مداوم توسعه یابد.

آیا آزمایشی وجود دارد که آیا یک صفحه تحت تأثیر سندباکس قرار گرفته است؟

باز هم باید تاکید کرد که هیچ نشانه روشنی مبنی بر وجود واقعی Google Sandbox وجود ندارد. اساساً شاخص های خاصی به اثر توصیف شده اشاره دارد. به طور کلی، رتبه بندی غیر طبیعی یا غیر منطقی یک وب سایت نشان دهنده پدیده Google Sandbox است.

می توان با یک ترفند ساده آزمایش کرد که آیا دامنه تحت تأثیر جریمه Google Sandbox قرار می گیرد یا خیر:

کافی است یک کلمه کلیدی معمولی را با یک کلمه کلیدی ترکیب کنید که معنی خاصی برای حوزه ندارد. اگر صفحه در SERP ها ظاهر شد، این نشانه احتمالی Google Sandbox است.

آیا وب سایت می تواند دوباره وارد Google Sandbox شود؟

افراد از Google Sandbox به عنوان اصطلاحی برای مجازات های الگوریتمی استفاده می کنند. علاوه بر اقدامات دستی، الگوریتم Google ممکن است روش هرزنامه یک وب سایت را شناسایی کند و رتبه آن را کاهش دهد در حالی که موجودیت وب را به عنوان “غیر قابل اعتماد” علامت گذاری می کند. به دست آوردن مجدد اعتماد الگوریتم بر خلاف پنالتی manual action آسان نیست.

دلایل احتمالی مجازات های الگوریتمی:

  • دستکاری لینک ها (لینک سازی)
  • محتوای نازک
  • محتوای داپلیکیت
  • محتوای بازنویسی شده (Boiler-plate Content)
  • محتوای تکراری
  • سرعت بد سایت
  • ترفند cloaking
  • صفحات درگاه (Doorway Pages)
  • تغییر مسیرهای یواشکی (ریدایرکت های اسپم)
  • مسدود کردن خزنده های موتورهای جستجو به طور گسترده
  • مشکل کراول و ایندکس
  • عدم ساختار مناسب سایت
  • ناوبری بد
  • شهرت بد

2 دیدگاه دربارهٔ «سندباکس گوگل چیست؟ افسانه یا واقعیت Sandbox»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن