کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی چیست؟ هر آنچه نیاز است بدانید

کلمه کلیدی (keyword) ، عبارت یا کوئری سرچ شده در کادر جستجوی موتور جستجو می باشد. این کلمه کلیدی توسط الگوریتم‌های جستجو بررسی می شود تا بهترین نتیجه را برگرداند. سپس کاربر صفحه نتایج SERP را دریافت می کند که نتایج این کلمه کلیدی فهرست شده است.

برای بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی آنلاین، کلمات کلیدی نقش اساسی دارند.

برای درک کلمات کلیدی، درک هدف جستجو مهم است. به گفته گوگل، چهار هدف اصلی برای کلیدواژه در یک جستجو وجود دارد که عبارتند از “انجام”، “بازدید حضوری”، “پرسش های وب سایت”، “دانستن”. اینها انواع کلیدواژه اصلی برای گوگل هستند، درک هدف اصلی و اهداف فرعی برای یک keyword حیاتی است.

طبقه بندی کلمات کلیدی پولی، نام تجاری، ترکیبی، سایر طبقه بندی ها

طبقه بندی زیر بر اساس داده های ابزارهای تحقیق در مورد لینک ها است. این تقسیم بندی در سئو به ثبات رسیده است.

1. کلمات کلیدی پول ساز

اصطلاح “پول” دلیل بر قصد خرید دارد. برای یک وب‌سایت تجاری، کلمات کلیدی زیر نمونه‌هایی از کلمات کلیدی پولی هستند: «خرید کفش»، «اجاره BWM»، «خدمات بازاریابی آنلاین».

برای سایت های غیر تجاری، کلمه کلیدی پول ساز که محتوا و هدف (اطلاعاتی) سایت را توصیف می کند متفاوت است.

مثال‌ها عبارتند از: «جاذبه های گردشگری اصفهان»، «برنامه‌نویسی Raspberry Pi»، «مسیرهای پیاده‌روی ساحل مازندران». به این نوع از کلمات کلیدی پولی غیرتجاری، کلمات کلیدی تحقیقاتی نیز گفته می شود.

کلمات کلیدی پولی عمدتاً معادل اهداف جستجوی «DO» و «KNOW» در اصطلاحات گوگل هستند.

2. کلمات کلیدی برند

کلمات کلیدی که برای یک برند طراحی شده اند به عنوان “کلیدواژه های برند” شناخته می شوند. به عنوان مثال: «اپل»، «کوکا کولا»، «آدیداس»، «پشمک حاج عبدالله». کلمات کلیدی برند برای گوگل Adwords معنای خاصی دارند.

کلمات کلیدی برند در اصطلاحات گوگل معادل کوئری “پرسش های وب سایت” هستند که به معنای جستجو برای محتوای خاص از یک دامنه خاص است.

3. کلمات کلیدی ترکیبی

کلمات کلیدی که شامل پول و اسم برند هستند “کلیدواژه های مرکب” نامیده می شوند. مثال‌ها عبارتند از: «ویندوز 7 ارزان» یا «خرید دوچرخه‌های کانیون». کلمات کلیدی ترکیبی به صفحات وب پیچیده نیاز دارند که به معنای یک صفحه محصول تجاری و اطلاعات محصول است.

4. سایر کلمات کلیدی

به هر چیزی که در طبقه بندی های بالا نمی گنجد، طبقه بندی «سایر» گفته می شود. به عنوان مثال “در اینجا کلیک کنید” یا “سایت عالی” است.

بسته به اهداف، در صورتی که وب سایت یک پورتال مقایسه باشد، عباراتی مانند «خدمات» نیز می توانند در زیر «کلمات کلیدی دیگر» قرار بگیرند.

این نوع از کلمات کلیدی را نمی توان دسته بندی کرد، اما می توان آنها را همراه با کلمات کلیدی پولی، تجاری یا ترکیبی استفاده کرد که همه زیر سایه تحقیق کلمه کلیدی انجام می گیرند.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی در سئو داخلی

حوزه سئو onpage مشخص می کند آیا یک صفحه در طبقه بندی یک کلمه کلیدی قرار می گیرد و آیا می تواند پاسخ کاربر را از یک نیت جستجو (user-intent) جلب کند. هدف این است یک صفحه برای یک طبقه بندی کلمه کلیدی رتبه خوبی بگیرد.

روش‌های مثبت برای انجام این کار، برچسب‌گذاری صفحه با استفاده از متا تگ‌ها یا تگ‌ Alt برای تصاویر است.

کلمه کلیدی و مترادف های آن را می توان در این تگ ها قرار داد. همچنین، استفاده از پرس و جوهای TF-IDF به هدف قرار دادن طیف گسترده ای از کلمات کلیدی برای یک هدف و موضوع خاص کمک می کند.

کلمه کلیدی و انواع آن باید به صورت طبیعی و بدون هیچ گونه دستکاری در صفحه وب وجود داشته باشد. محتوا باید ارزش افزوده منحصربه‌فردی را به کاربر ارائه دهد که در سایر دامنه‌ها یافت نمی‌شود.

بنابراین باید محیط موضوعی کلمه کلیدی را در نظر گرفت. گوگل به خوبی می تواند تصمیم بگیرد که آیا یک صفحه “فقط” اطلاعات کلی ارائه می دهد یا محتوای عمیق و جالب.

مراقب کیورد استافینگ یا پنهان کردن کلمات کلیدی باشید: این روش ها کلاه سیاه محسوب می شوند و توسط گوگل مجازات می شوند.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی در بهینه سازی خارج از صفحه

در بهینه سازی خارجی ، متن لنگر (انکر تکست) باید با توجه به کلمات کلیدی نوشته شود.

برای استفاده از انکر تکست طبیعی در سئو خارجی، کوئری هدفمند را می توان در کمپین های بازاریابی و در ساختار محتوا استفاده کرد. بنابراین، بک لینک هایی که به روش طبیعی ایجاد می شوند را می توان با کوئری های هدفمند استفاده کرد.

متن لینک یا انکر تکست یک سیگنال قوی برای گوگل و یک روش کاری مهم برای بهینه سازی موتور جستجو یا الگوریتم های بک لینک است. با این حال، استفاده بیش از حد از انکرتکست می تواند منجر به جریمه شود.

بنابراین مهم است که فقط از کلمات کلیدی پول ساز برای لینک خارجی استفاده نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اصطلاح، می‌توانید «دستورالعمل مجازات بهینه‌سازی بیش از حد در سئو» را در سایت مهدی نجاری بخوانید.

اهمیت کلمات کلیدی در گوگل ادوردز چیست؟

برای AdWords، کلمات کلیدی معنای خاصی دارند. هزینه تبلیغات AdWords با استفاده از فرآیند مناقصه تعیین می شود.

هر چه ارائه دهندگان بیشتر مایل به پرداخت برای یک کلمه کلیدی باشند، قیمت کلیک واقعی گران تر است.

حجم جستجوی ماهانه کلمات کلیدی رزرو شده نقش مهمی در اینجا ایفا می کند. برای تبلیغات موتورهای جستجو به طور کلی، حجم جستجوی کلمات کلیدی بسیار مهم است.

از انواع دیگر می توان به کلمه کلیدی سخت و آسان اشاره کرد

کلمات پولی، تجاری، و کلیدواژه های ترکیبی را می توان بیشتر به کلیدواژه های دم بلند و دم کوتاه طبقه بندی کرد.

عبارات دم کوتاه کلمات کلیدی کوتاهی مانند “خرید گوشی” یا “بهترین کفش” هستند. چنین جستجوهایی عموماً حجم جستجوی ماهانه بالایی دارند. کلمات Long-tails عبارت‌های جستجویی هستند که پیچیده‌تر، طولانی‌تر و پر استفاده تر هستند. مثال‌ها عبارتند از: «بهترین دکتر دندان پزشک غرب تهران»، «کفش رقص قرمز زنانه» یا «مدادهای رنگی اتریشی».

برخی از کلمات کلیدی کوتاه، مثل “بلیط هواپیما” ترافیک بالایی دارند، اما بسیاری از سایت ها سعی می کنند این کلمه کلیدی را بهینه کنند.

رقابت به نسبت بالاست و همینطور درآمد زیادی هم دارد. از نمونه کلمات کلیدی طولانی “سریعترین میزبانی وردپرس در تهران”، می باشد که ترافیک کمتری دارد، اما رتبه بندی برای این ترکیب کلمات کلیدی نسبتا آسان است.

همچنین، کلمات کلیدی طولانی با برخورداری از سابقه جستجو در پشت آن دارای هدف جستجوی دقیق تری هستند که نرخ تبدیل و اعتبار بیشتری دارند. وجود کلمات کلیدی طولانی زیاد در یک حوزه تخصصی (نیچ) و هیستوری سرچ کاربر، برای موتور جستجو اعتبار ایجاد می کند.

همچنین این اعتبار باعث می شود، گوگل اهمیت بیشتری به این کوئری ها دهد و نرخ کراول و عرضه و تقاضا را افزایش می دهد، زیرا درون پیشنهادات گوگل قرار می گیرد.

جمع بندی نهایی راجب کلمه کلیدی

در سایت مهدی نجاری می دانیم اهمیت کلمه کلیدی از بین نرفته است. توانایی گوگل برای استفاده از موجودیت ها این فرایند را تسریع کرده است.

در این فرآیند، گوگل الگوریتم‌هایی برای ترکیب اهداف جستجو و جستجوهای مختلف مانند مرغ مگس خوار و BERT را توسعه داد تا بهترین نتیجه را به کاربر نشان دهد.

امروزه به جای کلمات کلیدی، منتشران محتوا به میدان آمده اند و بر گروه خاصی از کوئری ها و جزئیات دقیق آن تمرکز کرده اند. از این رو پاسخ به کوئری ها موجودیت محور شده است و گوگل متوجه می شود چه موجودیتی به کدام کوئری جستجو‌ مرتبط می باشد.

در این مرحله، مفاهیم مختلفی مانند امتیاز گیج کننده، کیورد استافینگ ، محتوای یونیک، محتوای داپلیکیت و محتوای نازک وارد بازی می شوند. استفاده از موضوعات و Topic Clusters برای سئو مفیدتر از استفاده از کلمات کلیدی تنها است.

کلمات کلیدی باید شبکه عصبی کاربران موتور جستجو و طرز تفکر آنها را نشان دهند، در این زمینه، کلمات کلیدی عامل کمکی برای کاوش موضوع و ساختن ساختار محتوای موضوعی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن