چطور ریپورتاژ آگهی بنویسیم؟

چگونه ریپورتاژ آگهی بنویسیم؟

ریپورتاژ آگهی (Ad Reportage) نوعی محتوای تبلیغاتی می باشد که در عوض پرداخت هزینه در سایت های معتبر یا پر بازدید منتشر می گردد.

نحوه قرار دادن ریپورتاژ آگهی می تواند به شکل نوشتاری، بنر و تصاویر، ویدیو و انواع مختلف رسانه ها باشد.

ریپورتاژ در یک دسته بندی کلی به دو دسته تجاری و سیاسی تقسیم می شود.

در ریپورتاژ تجاری، هدف جلب یک کاربر و مشتری جدید است. در گزارش سیاسی، هدف تغییر یا اصلاح دیدگاه مخاطبان در مورد یک موضوع، شخص یا حزب است. شما با ریپورتاژ آگهی می توانید برند و محصول خود را تبلیغ کنید و حس خوب را به کاربر منتقل کنید.

ریپورتاژ آگهی با چه اهدافی نوشته می شود؟

  1. ریپورتاژ آگهی برای برند سازی یا برندینگ: Advertising reportage یکی از بهترین و موثرترین روش های برندسازی و ثبت تبلیغات گسترده در اینترنت است و ارتباطی همه جانبه با دنیای سئو و طراحی سایت دارد.
  2. امروزه بزرگترین و شناخته شده ترین برندها نیز از ریپورتاژ خبری برای معرفی خود و معرفی مزایای برندها استفاده می کنند و به این ترتیب خود را به دنیای بزرگ تبلیغات معرفی می کنند.
  3. ریپورتاژ آگهی در سئو: ریپورتاژ تبلیغاتی یکی از بهترین روش های بهینه سازی خارجی می باشد، چرا که سایت های تبلیغاتی از قدرت و ورودی ارگانیک بالایی برخوردارند. بنابراین نه تنها پیج رنک زیادی را به سایت شما انتقال می دهند، بلکه یک تبلیغ خوب می تواند ورودی زیادی وارد سایت کند و همینطور از نظر برندینگ در حافظه کاربران سایت هک می شوید.
  4. ریپورتاژ آگهی برای گرفتن ورودی کاربر: یک محتوای هوشمندانه و ترند در یک سایت معتبر و پر ترافیک منجر می شود به سرعت در سایت هدف رتبه بگیرید و از این رو با یک Call To Action به موقع می توانید ترافیک بسیاری را وارد سایت خود کنید.

ریپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

سایت های خبری و تبلیغاتی عموما قدرت و ورودی بالایی دارند و با قرار دادن لینک در سایت تبلیغاتی نه تنها شانس گرفتن رتبه در نتایج جستجو و گرفتن ترافیک از طریق لینک داخلی دارید، بلکه مورد با اهمیت دیگر فاکتور پیچ رنک می باشد.

با دادن لینک از سایت ریپورتاژی بخشی از پیج رنک سایت هدف وارد سایت شما می شود و در نتیجه رتبه شما در نتایج گوگل ارتقا می یابد. گرفتن لینک از یک سایت معتبر به معنای تایید عملکرد شما می باشد، در نتیجه تاثیر خوبی در ارتقا اعتبار و اطمینان شما دارد.

از چه سایت هایی ریپورتاژ آگهی بگیریم؟

پیش از اینکه در مورد نحوه نوشتن آگهی تبلیغاتی اطلاعتی بدست بیاوریم بهتر است در مورد لینک سازی سایت تازه تاسیس آگاه شوید.

انتخاب یک وب سایت و منبع برای ریپورتاژ تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد، زیرا یک انتخاب اشتباه می تواند هزینه های زمانی و مالی را از بین ببرد.

خوشبختانه با پیشرفت سئو موارد بسیار برای ما روشن شده است و از این رو رعایت این نکات می تواند بهترین نتیجه را به ارمغان بیاورد.

  1. سایت دارای قدمت و اعتبار باشد: انتخاب سایت های معتبر یکی از شرایط مهم برای گرفتن ریپورتاژ می باشد. هرچه سایت معتبر باشد به این معنی است که فرد معتبری شما را تایید می کند و در نتیجه اعتبار بیشتری دریافت می کنید.
  2. سایت به حوزه شما مرتبط باشد: داشتن ارتباط (relevancy) جز مهمترین فاکتور هایی است که باید رعایت کنید. همیشه در خرید سایتی را انتخاب کنید که نزدیکترین ویژگی ها را به حوزه شما داشته باشد.
  3. سایت از نظر محتوایی طبیعی باشد و اسپم کار نکرده باشد: احتمالا سایت های زیادی را دیده اید که از محتوای اسپین شده و یا کپی استفاده می کنند. در انتخاب یک سایت تبلیغاتی وجود محتوای انسانی و یونیک در سرتاسر سایت از شرایط مهم می باشد.
  4. سایت هدف دارای پروفایل لینک سازی قدرتمندی باشد. هرچه سایت ریپورتاژ بک لینک های معتبری داشته باشد از اعتبار و pagerank بالایی است و بنابراین این قدرت را می تواند به شما منتقل کند. از این رو پیش از خرید بک لینک های سایت را بررسی کنید.
  5. سایت از نظر قدرت ایندکس عالی باشد: ایندکس سریع صفحات باعث نتیجه سریعتر و انتقال قدرت سریع می باشد و در نتیجه زودتر انتقال قدرت انجام می شود. مخصوصا در کلمه های ترند که می تواند به سرعت یک نتیجه خارق العاده را برای شما بیاورد یک ایندکس خوب می تواند شما را برنده بازی کند.
  6. سایت دارای ورودی ارگانیک بالایی باشد: سایت های خبری/تبلیغاتی برند و معتبر دارای ورودی مستقیم و ارگانیک زیادی هستند در نتیجه شانس دیده شدن شما بالا می رود و هرچه ورودی به سایت شما بیشتر باشد تاثیر لینک سازی نیز بالاتر می رود.
  7. سایت تبلیغاتی رتبه های زیادی در صفحه 1 داشته باشد: داشتن رتبه های زیاد در صفحه یک به این معنی است که سایت قدرتمندی می باشد و همینطور شانس شما برای نمایش در صفحه اول سرپ بالا می رود.
  8. سایتی که انتخاب می کنید مطالب زیادی در حوزه شما داشته باشد: گاهی نیاز است در سایت هایی لینک سازی کنیم که تخصصی حوزه شما نیستند یا به اصطلاح نیچ کار نکرده اند، مثل سایت های خبری. در این مورد بهتر است مواردی را انتخاب کنید که حداقل 10 مطلب ایندکس شده در حوزه شما داشته باشند و اگر این شرط برقرار نیست بهتر است وب سایت دیگری را انتخاب کنید. بهتر است در خرید ریپورتاژ اول سایت های مرتبط را انتخاب کنید و سپس سراغ سایت های دیگر بروید.
  9. بهتر است سایتی را انتخاب کنید که دسته بندی آن عنوان ریپورتاژ آگهی را نداشته باشد.
  10. سایت هدف در سرور یا هاست دیگری داشته باشد و یا لااقل IP هاست متفاوتی داشته باشد: لینک از سرور یا هاست دیگر پیچ رنک بیشتری انتقال می دهد.

بهترین ترفند های نوشتن ریپورتاژ آگهی

در این بخش تجربیات شخصی خود و سایر اساتید را در مورد نوشتن ریپورتاژ آگهی قرار می دهم که جمع آوری آنها در سطح نت به سادگی انجام نمی شود و همینطور تمام موارد را بر اساس آخرین الگوریتم های گوگل و الگوریتم پیج رنک قرار داده ام

1. کلمه کلیدی را انتخاب کنید که رتبه بیاورد

انتخاب یک کلمه کلیدی درست در یک سایت با سابقه می تواند رتبه های برتر را برای شما به ارمغان بیاورد، لذا ترافیک و قدرت بیشتری برای شما خواهد داشت.

در اینجا انتخاب یک کلمه لانگ تیل که سختی زیادی نداشته باشد و از ورودی متوسطی برخوردار باشد بسیار کمک کننده است.

2. انتخاب کلمه کلیدی جامع با انواع کلمات مرتبط

با این که اولویت با مورد اول است، افرادی که تجربه بالای لینک سازی دارند این گزینه پاسخگوی بسیاری از کلمات کاربران است و می تواند کاربران و کلمات زیادی را به خود جذب کند.

در این بخش یک کلمه جامع را انتخاب می کنید و انواع کلمات مرتبط گوگل، پیشنهادات گوگل و کوئری های سرچ کنسول را در سرتاسر متن قرار می دهید.

مهمترین نکته بدست آوردن رتبه برای این ریپورتاژ است، زیرا نیاز به یک محتوای جامع و تقویت صفحه از طریق لینک سازی های لایه ای است.

با این روش یک مرجع به حساب می آیید و با کلمات زیادی رتبه می گیرید و در نتیجه قدرت وحشتناکی به سایت شما سرازیر می شود. اگر در ابتدای کار هستید روش اول پیشنهاد می شود.

3. سایت لینک های خروجی زیادی نداشته باشد

شامل لینک های داخلی و خروجی از صفحه می شود. چه لینک داخلی که به صفحات دیگه داده می شود مثل لینکای فوتر، سایدبار یا هدر و چه دیگر لینک های خروجی که در هدر، فوتر و سایدبار در سایت های خارجی داده می شود.

هرچه تعداد لینک های خروجی (outbound link) بیشتر باشد پیج رنک رقیق تر می شود و هرچی تعداد لینک ها کمتر باشد پیج رنک بیشتری به سایت شما انتقال می یابد.

نکته مهم: اگر در سایتی که ریپورتاژ می زنید تعداد لینک های خروجی زیاد است سعی کنید لینک بیشتری به سایت خود دهید مثلا 4 عدد و اگر خروجی ها کم است یک یا دو عدد لینک به صفحات مرتبط بدهید تا قدرت زیاد تری منتقل شود.

4. ریپورتاژ خود را از طریق لینک سازی داخلی و خارجی تقویت کنید.

در صورتی که از بودجه خوبی برخوردار هستید و یا در یک سایت تبلیغاتی 2 یا چند ریپورتاژ میزنید بین صفحات خود لینک داخلی ایجاد کنید و قدرت را به چرخش در بیاورید.

همینطور با بک لینک های خارجی قدرت صفحه ریپورتاژ خود را تقویت کنید، شما ریپورتاژ های ارزان تر و یا لینک سازی رباتی مثل GSA.

5. گرفتن ورودی یا ترافیک برای صفحه تبلیغاتی

ورودی های مستقیم یا غیر مستقیم برای سایت تبلیغاتی می تواند اثرات خوبی برای شما داشته باشد. ورودی ها می توانند از طریق پاپ آپ، شبکه های اجتماعی و یا حتی ورودی های رباتی حرفه ای باشد.

داشتن ترافیک ارزش ریپورتاژ و لینک شما را افزایش می دهد و همینطور در بعضی سایت ها صفحاتی که ورودی بالایی دارند در صفحه اول قرار می گیرند و از شانس بهتری برخوردار می شوند.

6. بهتر است صفحه تبلیغاتی در صفحه اصلی یا سایدبار قرار گیرد

با این کار قدرت زیادی از نظر لینک سازی داخلی و انتقال قدرت انجام می شود.

7. سایت ویژگی های ساختاری مشابهی با شما داشته باشد.

اهمیت relevancy در لینک سازی بسیار زیاد است. هرچه سایت هدف از نظر ساختار، محتوا، تخصصی بودن به شما نزدیک باشد تاثیر بهتری خواهد داشت.

نکته جالب دیگر این است که هر صفحه تا حدی قدرت را انتقال می دهد و هرچه سایت نیچ و نزدیکتر به شما باشد قدرت انتقالی بیشتر است. چه بسا یک سایتی بسیار قوی باشد ولی به دلیل تفاوت ها ارزشی زیادی برای شما نیاورد.

8. در ریپورتاژ آگهی از عنوان و موضوع یونیک استفاده کنید.

بهتر است برای درج محتوای خود از عنوان های تازه استفاده کنید و همینطور موضوعی انتخاب کنید که تکراری نباشد و دچار محتوای داپلیکیت نشوید تا صفحه شما آسیب ببیند.

چه نکاتی را در نوشتن ریپورتاژ تبلیغاتی رعایت کنیم؟

نوشتن محتوای تبلیغاتی تفاوت زیادی با نوشتن در سایت دیگر ندارد، به غیر از این که بعضی کارها را برای ترغیب کاربر به خرید و هدف تجاری انجام می دهید. در بخش بهینه سازی محتوا می توانید مجموعه ای از اقدامات را بیابید، اما در اینجا مهم ترین نکاتی که مربوط به نوشتن ریپورتاژ می باشد را می آوریم.

  • از محتوا و متن یونیک استفاده کنید.
  • کلمات مرتبط گوگل و پیشنهادات گوگل در طول متن استفاده کنید.
  • سئو معنایی و موجودیت ها را در متن به کار ببرید.
  • از تصاویر زیاد استفاده کنید و گاهی تصاویری که در سایت خود آپلود کرده اید استفاده کنید.
  • سبک نوشتار متن همانند سایت هدف باشد و سعی کنید سبک نوشتاری نویسندگان اصلی سایت را رعایت کنید.
  • زیر عنوان ها توصیفی باشند و هر زیر عنوان مثل یک نمودار درختی یک عنصر تشکیل دهنده عنوان اصلی را شامل باشد.
  • سعی کنید بک لینک اصلی را در بخش های بالایی متن صفحه قرار دهید و همینطور لینک رنگی و بولد باشد.
  • لینک های ریپورتاژ همیشه فالو باشند و در بیشتر مواقع انکر تکست دقیق یا همان Exact Match باشند.
  • متن اطراف انکر تکست حاوی برند شما و همینطور کلمات مرتبط گوگل باشد(co-occurance).
  • در کنار سایت خود به سایت ها مرجع هم لینک دهید (co-citation). لینک خروجی هم اعتبار صفحه را بالا می برد و بین شما و سایت های مرجع ارتباط ایجاد می کند. نکته: به رقیب مستقیم خود لینک دهید.
  • پیش از اقدام چک کنید صفحات سایت نو ایندکس یا نوفالو نباشند.
  • تصاویر دارای متن جایگزین تصویر Tag ALT باشند.
  • سایر موارد سئو داخلی مثل درج جدول و …

در نهایت می دانیم بسیاری از این شرط ها شاید در سایت های ریپورتاژ برقرار نباشد، زیرا بسیاری از آن ها شرایط سخت گیرانه ای را دارند، اما هرچه نکات بیشتری را رعایت کنیم نتیجه بهتری می گیریم.

معرفی سایت های ریپورتاژ آگهی

این لیست از طریق تجربه افرادی که کمپین های زیادی برای لینک سازی خود می بندد جمع آوری شده است و مهدی نجاری تمام تلاش خود را انجام داده است بدون هیچ گونه منافع شخصی بهترین لیست را برای شما آماده کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن