سمنتیک سئو چیست

سئو معنایی (Semantic Seo) چیست و چگونه رتبه را افزایش می دهد؟

سئوی معنایی (سمنتیک سئو) ایجاد یک شبکه محتوا در یک ساختار مرتبط و معنادار برای هر موجودیت در یک موضوع است. سئوی معنایی عبارت است از اتصال اصطلاحات، موجودیت ها و حقایق به یکدیگر در یک ارتباط رابطه ای.

با تمرکز بر معانی و موضوعات به جای کلمات، هدف آن برآوردن بهتر هدف جستجوی کاربر و مرجعیت موتور جستجو و کاربر در یک موضوع خاص است. گوگل یک موتور جستجوی معنایی است که ارتباط بین موجودیت ها ایجاد می کند، اهداف را جستجو می کند و اطلاعات را در وب سازماندهی می کند.

بنابراین، ایجاد یک ساختار محتوای سازمان‌یافته با موجودیت‌های مرتبط برای موتور جستجوی معنایی و سئوی معنایی مهم است.

تفاوت سئوی معنایی (semantic seo) چیست؟

هدف سئوی معنایی پاسخگویی به یک سوال واحد در مورد یک موضوع نیست، بلکه پاسخگویی به تمام سوالاتی است که کاربر ممکن است به آن نیاز داشته باشد و مربوط به همان موضوع باشد و اطلاعات لازم را در یک ساختار سلسله مراتبی ارائه دهد.

با برآورده شدن اهداف جستجوی بیشتر، صفحات معتبرتر و جامع تری در مورد موضوع ایجاد می شود. با سئوی معنایی، محتوای کامل، جامع و راهنما ایجاد می شود. این محتواها همچنین می توانند دارای اپلیکیشن های مختلف وب، محتوای تصویری و تصویری، محتوای متنی یا نظرسنجی، فایل های پی دی اف باشند که نیازهای کاربر را برآورده می کند.

بخش‌های مختلف یک موضوع در یک سلسله مراتبی هم در URLهای صفحه و هم در Breadcrumb، لینک‌های داخلی، هدر و لینک‌های فوتر قرار می‌گیرند، بنابراین یک زمینه متخصص در یک موضوع ایجاد می‌کند.

برخلاف محتوای فردی که مجزا از سلسه مراتب تولید می‌شود، سمنتیک سئو یک مسیر سازمان‌یافته را برای کاربر ارائه می‌دهد. به عنوان متخصص مطمعن شوید کاربر محتوایی را پیدا می کند که با هدف جستجوی یک موضوع خاص مطابقت دارد و در مسیری قرار می گیرد که به تمام پاسخ ها برسد.

با قدرت داده های گذشته و پروفایل گسترده کوئری‌ها، وب سایت رتبه بندی راحت تری بدست می‌آورد و آگاهی از برند در شبکه های موضوعی مشابه و مرتبط به دست می‌آید.

متصل شدن کوئری های مرتبط در یک شبکه سئو معنایی
برای ایجاد محتوا بر اساس سئوی معنایی، سوالات مربوط به موضوع مهم هستند.

چگونه با استفاده از سمنتیک سئو محتوا بنویسیم؟

برای نوشتن محتوای مناسب برای سئوی معنایی، تمام پرس و جوهای انجام شده درباره یک موضوع توسط کاربر، در زیر عنوان ها در یک سلسله مراتب قرار می گیرند. برای پروژه Semantic SEO، اسکن SERP و تعریف هدف جستجو باید با همه موضوعات فرعی انجام شود.

حجم جستجو در شبکه محتوایی که برای سئوی معنایی ایجاد می شود مهم است. برای استراتژی سئو معنایی می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • کوئری‌های مرتبط با موضوع باید به صورت سلسله مراتبی فهرست شوند.
  • هدف جستجوی این پرس و جوها باید تحلیل شود.
  • موجودیت های اشخاص، مؤسسات، قوانین، کشورها، مکان‌ها، شهرها و تاریخ‌ها در موضوع فهرست شوند.
  • باید مشخص شود که چقدر مطالب جداگانه در مورد موضوع ایجاد می شود. تاپیک کلاستر ها
  • سلسله مراتبی که محتواها به یکدیگر لینک داده می شوند و نحوه لینک دادن با انکرتکست های مرتبط
  • برای مجزا کردن ساختار مشخص شود کدام موضوع در کدام محتوا پردازش می شود.
  • باید به موتور جستجو با متا تگ ها، سرفصل ها، کلمات کلیدی و انکرتکست URL ها، مشخص شود کدام محتوا با کدام هدف جستجو مطابقت دارد.
  • محتوای اصلی و محتوای تکمیلی به خوبی تفکیک شوند تا از مشکل Cannibilization کلمات کلیدی جلوگیری شود.
  • ساختار، زیر عنوان ها، موجودیت های رقیبات درون سایت و در سرپ بررسی شود تا همه موارد را پوشش دهید.
  • محتوا تخصصی باشد و اطمینان حاصل شود که به راحتی توسط موتور جستجو قابل درک است.

پیشنهادات گوگل برای سئو معنایی
استفاده از پیشنهادات auto-complete گوگل برای داده سئو معنایی مفید است

چگونه برای سئوی معنایی تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم؟

سئوی معنایی یک مفهوم مهم است زیرا تمرکز روی یک موضوع را به جای کلمه کلیدی جایگزین می کند. در این مرحله، به جای تمرکز بر یک پرس و جو، باید روی بسیاری از کوئری‌هایی که به هم مرتبط هستند، تمرکز کرد.

  • استفاده از ابزار های تحقیق کلات کلیدی که برای فارسی مفید هستند: مثل ابزار semrush، ابزار keywordtool.io، ابزار Google Keyword Planner، ابزار kwfinder و ابزار کیورد گپ
  • استفاده از پیشنهادات auto-complete گوگل، استفاده از کلمات مرتبط گوگل (Google Suggested Queries)، استفاده از people also ask یا سوالات متداول داخل سرپ، استفاده از نالج گراف گوگل (Knowledge Graph) و استفاده از پنل دانش گوگل (Knowledge Panel)
  • منابعی مثل ویکی‌پدیا، ویکی‌داده، Wikihow را می‌توان برای تحقیق کلمه کلیدی سئو معنایی استفاده کرد.
  • استفاده از کلمات تکمیل خودکار یوتیوب، نظرات، موضوعات تالار گفتمان (انجمن ها)، و سوالات مرکز تماس یا منابع خبری برای تحقیقات کلمات کلیدی SEO معنایی
  • نکته مهم در Semantic SEO Query Research گروه بندی سوالات و کوئری های کاربران بر اساس اهداف جستجوی است.
  • تصاویر گوگل (Google Images) و Query Refine Bubbels همچنین به تحقیقات جستجوی سئوی معنایی کمک می کنند زیرا آنها با یک سلسله مراتب متنی به یکدیگر متصل هستند.
حباب های اصلاح گوگل برای لیست های تجارت الکترونیک
حباب های اصلاح گوگل برای سایت های فروشگاهی
استفاده از کلمات مرتبط گوگل برای تحقیق کلمه کلیدی سئو معنایی
موتورهای جستجوی مختلف داده های جستجوی مرتبط متفاوتی را ارائه می دهند. این کمک می کند تا تفاوت های الگوریتم را همراه با یک شبکه پرس و جو گسترده تر مشاهده کنید.

سمنتیک سئو و اهمیت موجودیت ها entities

برای سئوی معنایی، فقط استفاده از پرس و جوهایی که به ترتیب سلسله مراتبی به هم مرتبط شده اند کافی نیست. بررسی موجودیت های مربوطه و ارتباط آنها با یکدیگر ضروری است. Google

گوگل می تواند موضوع، کیفیت یا عمق محتوا را حتی بر اساس زمینه هر موجودیت و نحوه اتصال آن به سایر موجودیت ها درک کند. با لینک شدن عناصر به یکدیگر، Google می تواند از بازیابی اطلاعات متنی استفاده کند و اطلاعات گم شده را در محتوا پر کند.

نمونه ای از بازیابی اطلاعات متنی در زیر ارائه شده است.

35000 موزه در ایالات متحده وجود دارد. به برخی از آنها سر زدم و پول زیادی خرج کردم.»

در این مثال، گوگل یا یک سیستم هوش مصنوعی دیگر می‌تواند تخمین بزند که شخص «دلار آمریکا» را در آن موزه‌ها خرج می‌کند، زیرا «خرج کردن پول» مربوط به یک واحد پولی است و Google می‌تواند محتوا را به صورت زیر بازنویسی کند.

35000 موزه در ایالات متحده وجود دارد. من از برخی از آنها بازدید کردم و دلارهای زیادی خرج کردم.»

برای سئوی معنایی مهم است هر عنصر به وضوح نوشته شود. مشخص کردن یک عنصر و موجودیت با وضوح بیشتر باعث می شود که محتوای شما سریعتر و با هزینه کمتر توسط موتور جستجو با سئوی معنایی و جستجوی معنایی ارزیابی و رتبه بندی شود.

نحوه استخراج موجودیت های مرتبط برای سئوی معنایی

یافتن موجودیت های مرتبط برای یک موضوع برای بهینه سازی سئو معنایی مهم است. با پیروی از روش های زیر می توانید موجودیت های مرتبط با یک موضوع را بیابید.

  • استفاده از کلمات تکمیل خودکار از Youtube، Bing، Yandex، Google
  • استفاده از پیشنهادات جستجو یا کلمات مرتبط Youtube، Bing، Yandex، Google
  • استفاده از People Also Ask یا سوالات متداول گوگل و بینگ در نتایج جستجو
  • آخرین اخبار را در Bing، Yandex، Google اسکن کنید تا نام ها، مکان ها، قوانین، ارزها و عبارت مربوطه را فهرست کنید.
  • از اطلاعات جستجوی تصویر و حباب های اصلاح پرس و جو استفاده کنید.
  • موجودیت های مربوطه را در ویکی پدیا از طریق لینک ها کشف کنید.
  • پیشنهادات پنل دانش Google، نمودار دانش و «کاربران نیز جستجو شده‌اند (Users Also Searched)» را دنبال کنید.
  • از Google Trends و Related Search Trends برای زمان‌های خاص استفاده کنید تا ارتباط بین موجودیت‌ها و موضوعات فرعی را ببینید.
پتنت گوگل درباره تفسیر سئو معنایی
بردارهای متنی و رابطه سئوی معنایی در Google Patents قابل مشاهده است، این نمودار متعلق به موتور جستجوی مبتنی بر زمینه کاربر است.

سئوی معنایی و رابطه الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل در پانزدهمین سال تاسیس گوگل در سال 2013 به منظور کشف رابطه بین کوئری‌های مختلف و درک بهتر قصد کاربر انجام شد. با این حرکت روش های قدیمی مثل استفاده از یک صفحه برای هر کلمه و مفاهیم رایج مانند کیورد استافینگ یا چگالی کلمات کلیدی از بین رفتند، زیرا صفحات وب سازمان یافته و جامع تر در SERP حرف اول را می زنند.

به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل بر 90 درصد درخواست ها تأثیر گذاشته است. مرغ مگس خوار گوگل با حذف لینک بین کوئری‌ها، این فرصت را داده که کوئری‌ها را در یک ترتیب معنایی قرار داده و قصد واقعی و قصد احتمالی کاربر را تجزیه و تحلیل کند. بنابراین، سئوی معنایی مفهومی جا افتاده برای موتورهای جستجو از گذشته است.

ایجاد گره بین موجودیت ها در سئو معنایی
در اینجا می توانید ساختار معنایی بین موجودیت‌ها را در یک جمله یا محتوا ببینید. یک متخصص SEO می تواند در حین خواندن مقاله به این ارتباطات فکر کند تا درک بهتری از موتورهای جستجو داشته باشد.

رابطه سئوی معنایی، هوش مصنوعی (AI) و پردازش زبان طبیعی (NLP).

هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی مفاهیم مهمی برای سئو هستند. گوگل در الگوریتم های خود از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای طبقه بندی کوئری‌ها، معنا بخشیدن به آنها، لینک دادن آنها به یکدیگر، درک کیفیت صفحه و مقایسه نتایج SERP استفاده می کند.

پردازش زبان طبیعی به معنای تفسیر و طبقه بندی محتوا با استفاده از ماشین ها است. به همین دلیل، دانستن روش‌های NLP و دانستن فناوری‌های جدید توسعه‌یافته در محدوده روش‌های NLP و هوش مصنوعی، از نظر اینکه چگونه می‌توان سئوی معنایی را به نقطه بهتری رساند، مفید خواهد بود.

هنگام استفاده از پردازش زبان طبیعی برای سئوی معنایی، می‌توانید تست‌هایی را با مدل‌های NLP انجام دهید تا ببینید آیا موجودیت‌ها و عبارات مختلف در مقاله قابل توجه هستند، آیا مقاله به اندازه کافی بر یک موضوع تمرکز دارد یا ساختار زبان و احساسات مقاله کافی است.

با NLP، می توانید ببینید چگونه می توانید روابط بین موجودیت ها را در یک مقاله با قرار دادن آنها در یک نمودار دانش ترسیم کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مرحله، می‌توانید دستورالعمل «ایجاد نمودار موجودیت از یک محتوا با پایتون» را بخوانید.

پردازش زبان طبیعی در سمنتیک سئو
پردازش زبان طبیعی و موجودیت دوگانه برای درک محتوا

رابطه مترادف ها و کوئری های مختلف و تحلیل TF-IDF برای سئوی معنایی

بین سئوی معنایی و املای متفاوت کلمات و مترادف آنها پیوند نزدیکی دارد. کاربران از کلمات مختلف برای جستجوی یک موضوع استفاده می‌کنند. استفاده طبیعی از مترادف ها یا کلمات مشابه برای جلب رضایت کاربران در چارچوب هدف جستجو و اطمینان از اینکه موتور جستجو می تواند مفاهیم دشوار را تطبیق دهد، مهم است. (بهتر است کوئری هایی که سرچ کنسول، پیشنهادات گوگل و کلمات مرتبط گوگل می دهند را در محتوای خود پوشش دهید).

حتی اگر تجزیه و تحلیل TF-IDF در مطالعات سئو اهمیت زیادی نداشته باشد، می تواند رویکرد ناشران مختلف محتوا را به یک موضوع منعکس کند. با تجزیه و تحلیل TF-IDF می توان در معیارهای خاصی فهمید که کدام مفهوم یا کلمه در یک مقاله اهمیت بیشتری دارد.

مقالات مختلفی که به یک موضوع اشاره می کنند ممکن است از نسخه های متفاوتی از یک مفهوم استفاده کنند. برای تجربه کاربری و خوانایی خوب است که محتوا را راحت‌تر به کاربران ارائه دهد و همان موضوع را با مفاهیمی که ترجیح می‌دهند برای کاربر توضیح دهند. استفاده از انواع مختلف مفهوم مشابه برای موتورهای جستجو به الگوریتم ها کمک می کند تا موضوع را بهتر درک کنند و آن را با اهداف جستجوی خاص مرتبط کنند.

نوشتن اشکال مختلف کلمات کلیدی به مشاهده بیشتر انواع عبارات جستجو کمک می کند و همچنین ارتباط محتوا با موضوع را بهبود می بخشد. هنگام استفاده از اشکال مختلف کلمات کلیدی، ساختار طبیعی و جنبه های مفید محتوا نباید کاهش یابد. محتوا همیشه باید برای کاربران به جای موتورهای جستجو ایجاد شود.

استفاده از کلمات کلیدی هم معنی و مترادف ها در سئو معنایی
مترادف ها و روابط معنایی آنها بین یکدیگر

عناصر سئو داخلی و سئوی معنایی

عناصر سئو درون صفحه ارتباط نزدیکی با سئوی معنایی دارند. عناصر درون صفحه ای که در صفحه وب مورد استفاده قرار می گیرند را می توان به روشی معنایی سازماندهی کرد تا بهتر به هدف محتوا خدمت کند. به عنوان مثال، در نوشتن یک موضوع، به سوالات مهمتر در اول متن پاسخ داده می شود، ولی مطالب کم اهمیت در پایین محتوا قرار می گیرند.

این تغییر در ساختار داخلی محتوا باید در تگ‌های عنوان نشان داده شود تا بخش مربوطه از مفهوم مرتبط را شامل شود. کلمات در URL ها، ناوبری بردکرامب، لینک های داخلی، انکرتکست ها، تصاویر در صفحه وب، alt-tag های تصاویر، آدرس های تصاویر باید موضوع مربوطه را نشان دهند و هارمونی مرتبط درون صفحه ایجاد شود.

عناصری مانند تگ های عنوان، توضیحات متا با سئوی معنایی قابل ویرایش هستند. با نوشتن عنوان و توضیحات در وب سایت به صورت ساختاری معنایی، ساختار محتوا توسط موتور جستجو راحت تر و چیدمان وب سایت برای کاربر راحت تر قابل درک است.

ساختار درختی سایت معنایی، دسته بندی URL و سئوی معنایی

ایجاد یک سایت با ساختار درختی، طبقه بندی URL برای موتور جستجوی معنایی در درک وب سایت و دیدن ارزش آن مهم است. به همین دلیل، طبقه بندی و تقسیم بندی محتوا، محصولات، خدمات بر اساس اهداف جستجوی مختلف و دادن لینک داخلی مرتبط مهم است.

Semantic Site-tree نه تنها ساختار ناوبری تمیزتر و قابل درک تر را برای کاربران فراهم می کند، بلکه زمان اسکن، ارزیابی و هزینه موتور جستجو را کاهش می دهد و سرعت مرتبط سازی جستجوهای مختلف را با بخش مربوطه وب سایت افزایش می دهد.

نمودار درختی موضوعات سایت در سئو معنایی
ساختار معنایی و طبقه‌بندی لینک داخلی. ترتیب صف خزیدن طبق نمودار. ترتیب معنایی به موتورهای جستجو کمک می کند تا همه موجودیت های وب را درک کنند.

طبق تجربه تقسیم نقشه های سایت به قطعات کوچک باعث افزایش سرعت ایندکس و تعداد صفحات ایندکس شده می شود. دلیل اصلی این است نقشه های سایت کوچک بیشتر توسط موتورهای جستجو بارگیری می شوند.

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آیا طبقه بندی نقشه سایت به رتبه بندی کمک می کند وجود ندارد. با این حال، دسته بندی نقشه های سایت شما به صورت معنایی در فایل فهرست نقشه سایت می تواند تجزیه و تحلیل گزارش coverage سرچ کنسول را آسان تر کند. سازگاری معنایی بین Crawl Queue، Internal Site-tree، و Semantic Sitemap Index فایل می تواند یک سیگنال تسهیل کننده برای موتور جستجوی معنایی باشد.

سئوی معنایی و رابطه معنایی HTML

HTML معنایی استفاده از عناصر HTML است که در ساختار صفحه DOM معنی دارند. با HTML معنایی، بخش‌هایی از یک وب‌سایت و صفحه وب را می‌توان با توجه به عملکردشان کدگذاری کرد.

خزنده‌های موتورهای جستجو می‌توانند عناصر HTML معنایی را تشخیص دهند و بنابراین، با تشخیص سریع‌تر، می‌توانند نرخ بازدید با اهداف جستجو را با هزینه کمتر محاسبه کنند.

با استفاده از HTML معنایی، تمام بخش های صفحه به با تگ های معنا دار از هم تفکیک شده اند. مثلا برای سایدبار از aside استفاده است یا بخش محتوا با main content یا بخش ناوبری با nav.

semantic seo و HTML معنایی مرتبط هستند. با استفاده از HTML معنایی، بخشی از یک صفحه وب مربوط به هدف جستجو را می توان بسیار راحت تر به موتور جستجو نمایش داد.

ساختار کد HTML منسجم و تمیز و طراحی منسجم و تمیز در سراسر سایت، قابل فهم بودن در محدوده سئو، فرصت اسکن و ارزیابی با هزینه کمتر در محدوده بهینه سازی موتورهای جستجو را فراهم می کند.

لیست ها، جداول یا جملات و تصاویر تعریف را می توان در Featured Snippet وارد کرد. در این زمینه، استفاده از ساختار HTML صحیح برای لیست ها و جداول برای موتور جستجو مفید خواهد بود. بنابراین، Semantic HTML و Featured Snippet Hunting مرتبط هستند.

رابطه داده های ساختار یافته (اسکیما) و سئوی معنایی

درست مانند HTML معنایی، استفاده از داده های ساختاریافته اجازه می دهد تا محتوای URL به روشی سازماندهی شده و قابل فهم به خزنده های موتور جستجو داده شود. همچنین، استفاده از داده‌های ساختار یافته قطعه های غنی (Rich Results Snippets) از نتایج را برای جست‌وجوها و هدف جستجو ایجاد می‌کند.

با داده‌های ساختاریافته، می‌توان مقاله و ساختار مقاله، عملکرد، موضوع و توضیحات مقاله یا تصویر، ویدیو یا صفحه وب را منتقل کرد. داده های ساختاریافته روش سئوی معنایی است که صفحه وب را به یک ساختار معنایی تبدیل می کند و آن را برای کاربران و موتور جستجو قابل درک تر می کند(با زبان ماشین به درک گوگل کمک می کند).

اسکیما یا داده های ساختار یافته به سئو معنایی کمک می کنند
خزنده ها می توانند اطلاعات بیشتری را از طریق داده های ساختاریافته در درک معنایی محتوا به دست آورند.

محتوای پیلار کلاستر، محتوای اصلی و رابطه سئوی معنایی

محتوای خوشه‌ای پیلار (Pillar Cluster) نوعی محتوا است که در آن یک موضوع خاص با تمام موضوعات فرعی توضیح داده می‌شود و از محتوای فرعی یا خوشه ها یه محتوای اصلی یا پیلار لینک داده می شود.

از طرف دیگر، به محتوای اصلی Content Hub گفته می شود که مجموع تمام محتوای مرتبط به همراه محتوای Pillar Cluster است. هر دو مفهوم محتوای پیلار کلاستر و Content Hub با سئوی معنایی مرتبط هستند. سئوی معنایی یک اصل سئو است که در آن مفاهیم Piller Cluster Content و Content Hub در یک نسیستم نظام‌مند تعریف می‌شوند.

مردم همچنین می پرسند (People Also Ask)، قطعه ویژه (Featured Snippet) و سئو معنایی

سئوی معنایی تعداد زیادی قطعه ویژه را فراهم می کند، زیرا به موضوعی به زبان و دامنه مناسب برای قطعه های ویژه می پردازد. همچنین می‌توانید در پاسخ‌های مربوط به «People Also Ask» در بخش سئو معنایی شرکت کنید.

در بیشتر موارد، Featured Snippets حدود 40 کلمه و 320 کاراکتر است. بنابراین، هنگام نوشتن «سوالات معنایی» مانند «چه کسی، چه زمانی، چقدر، کجا، چگونه» و پاسخ‌های آن‌ها در محدوده سئوی معنایی، باید به محدودیت‌های حرف و کلمه در پاراگراف‌هایی که می‌توانند قطعه‌های برجسته را به دست آورند توجه شود.

با انجام آزمایش‌هایی روی Google و Bing Featured Snippets، محدودیت‌های حروف و کلمات جدید پس از به‌روزرسانی قابل بررسی است (بیشتر این قابلیت ها برای ایران غیر فعال است).

موضوع دیگر انواع Featured Snippets است. قطعه های ویژه می توانند شامل لیست ها، جداول، یا جملات با تعریف مستقیم و تصاویر مرتبط باشند. بنابراین ضمن اطمینان از ذکر موجودیت های مربوطه در این جملات، باید در محدوده سئوی معنایی، ویرایش محتوا مطابق با این قوانین و ساختارها تهیه شود.

قطعه های ویژه و people also ask در سرپ سئو معنایی
سوالات ” people also ask” همیشه برای درک ساختار معنایی کوئری ها کمک کننده است.

تفاوت بین جستجوی معنایی و سئوی معنایی چیست؟

سئوی معنایی به بهینه سازی تجربه جستجو و بهینه سازی موتور جستجو مربوط می شود. سئوی معنایی توسط کارشناسان بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می شود.

جستجوی معنایی بخشی از طراحی، محتوا و عملکردهای صفحه نتایج موتور جستجو است. این توسط سازندگان، طراحان و برنامه نویسان موتورهای جستجو انجام می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن