تگ تایتل در html

تگ عنوان چیست؟ 7 نکته برای نوشتن یک Title خوب

تگ عنوان (Title Tag) موضوع اصلی صفحه را در یک جمله کوتاه توضیح می دهد. تگ تایتل در صفحات نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شود و مهمترین عنصر سئو در صفحه می باشد.

هنگام نوشتن عنوان به نکات زیر توجه کنید:

  • طول آن را بین 285 پیکسل و 575 پیکسل (به ترتیب 30± و 60 کاراکتر) حفظ کنید.
  • مهمترین کلمات کلیدی را در ابتدای عنوان قرار دهید.
  • مطمئن شوید که عنوان به راحتی خوانده می شود و در کل وب سایت شما منحصر به فرد است.
  • از قسمت دوم عنوان برای جذب کلیک کاربر استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که تگ عنوان شما دقیقاً صفحه شما را توصیف می کند.

اگرچه تگ عنوان اغلب به عنوان “متا عنوان” شناخته می شود، اما طبق تعریف، تگ عنوان یک meta tag نیست.

در آگوست 2021، گوگل نحوه تولید و نمایش عناوین صفحات وب در نتایج جستجو را به روز کرد. به‌روزرسانی عنوان، سیستم جدیدی را معرفی کرد بر روی عنوان تصویری اصلی یا عنوان صفحه تمرکز می‌کند.

با این به‌روزرسانی، ساختن عناوین با کیفیت بالا که با دستورالعمل‌های توصیه‌ شده مطابقت داشته باشد، بسیار با اهمیت شد. وقتی افراد به title tag اشاره می کنند، اغلب منظور عنصر عنوان است. عنصر عنوان، عنوان صفحه را مشخص می کند.

در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) عنوان به صورت خط در بالا نشان داده می شود. در منبع صفحه، عنصر عنوان در بخش صفحه قرار می گیرد و به شکل زیر است:

<title>تگ عنوان چیست و چه اهمتی در سئو دارد؟ - سئو با مهدی نجاری</title>

قانون سرانگشتی برای طول تگ عنوان

با به‌روزرسانی عنوان Google، عناوین کوتاه‌تر ترجیح داده می‌شوند. اگر عنوان خیلی طولانی باشد، احتمال بازنویسی آنها توسط گوگل بیشتر است.

در مورد طول تگ عنوان از این قوانین استفاده کنید:

  • حداکثر طول: 60 کاراکتر یا 575 پیکسل
  • حداقل طول: 30 کاراکتر یا 285 پیکسل
  • خواندن عناوین کوتاه راحت تر از عناوین طولانی است.
  • هرچه کلمات کمتری در تگ عنوان شما باشد، گوگل ارزش بیشتری به هر کلمه می دهد.

این اندازه متن در بیشتر موارد برای اکثر دستگاه‌های موتورهای جستجوی Google، Bing، Yahoo و DuckDuckGo معتبر هستند.

با این حال، در نهایت این طول تضمینی برای نمایش عنوان شما نیستند و تصمیم گیری به موتورهای جستجو بستگی دارد.

چگونه یک تگ عنوان عالی بنویسم؟

تگ عنوان کامل از عناصر زیر تشکیل شده است:

  1. خوانایی عالی
  2. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط
  3. استفاده از عبارات جذاب برای گرفتن کلیک Call-to-action
  4. طول عنوان مناسبی داشته باشد
  5. عنوان یونیک باشد
  6. عنوان محتوا را توصیف کند.
  7. آوردن کلمه کلیدی در اول عنوان

اگر این مؤلفه ها را در نظر داشته باشید، بیشترین بهره را از برچسب عنوان خواهید داشت.

1. خوانایی عالی

هنگام نوشتن برچسب عنوان روی کاربر تمرکز کنید: اول و مهمتر از همه عنوان باید به راحتی خوانده شود.

  • اگر یک عنوان انگلیسی می نویسید از تگ‌های عنوانی که فقط با حروف بزرگ یا کوچک نوشته شده‌اند خودداری کنید. آن را مخلوط کنید و از حروف بزرگ برای تاکید بر قسمت‌هایی از تگ عنوان استفاده کنید.
  • از تکرار کاراکترهای خاص مانند خط تیره (-)، لوله (|) یا کاما (،) در تگ های عنوان خودداری کنید.
  • عنوانی بنویسید که برای کاربر آموزنده و قابل اسکن باشد.
  • از تکرار کلمات کلیدی به صورت قطاری خودداری کنید به طور مثال: سئو | آموزش سئو | بهترین سئوکار | بهترین دوره سئو |
  • برای بسیاری از افراد، تگ عنوان اولین معرفی آنها برای برند شما است. مطمئن شوید که تاثیر اول را خوب می گذارید.
  • برچسب عنوان شما با سایر سایت ها در serp مقایسه می شود. یک عنوان خوب برند شما را برجسته می کند.

2. استفاده از کلمات مرتبط در عنوان

عناوین خود را با کلمات کلیدی پر نکنید. انجام این کار تمرکز کلمات کلیدی را کم می کند و ممکن است در نهایت برای هیچ یک از کلمات کلیدی رتبه ای نداشته باشید.

استفاده از مهمترین کلمه کلیدی در ابتدای تگ عنوان به موتورهای جستجو نشان می دهد که آن مرتبط ترین کلمه کلیدی برای صفحه مورد نظر است.

در حالت ایده آل، از یک یا دو کلمه کلیدی استفاده کنید و عنوان جذابی بنویسید. به جای کلمات کلیدی جداگانه به عبارات کلیدی فکر کنید.

3. از یک فراخوان برای اقدام استفاده کنید.

استفاده از عبارات جذاب و ترغیب کننده می تواند نظر کاربر را جلب کند و منجر به کلیک شود. سعی کنید بخش اول عنوان مهمترین کلمه کلیدی خود را قرار دهید و در ادامه عبارتی جذاب برای گرفتن کلیک بیاورید.

مثلا اگر فروشگاه اینترنتی دارید آوردن کلماتی مثل تخفیف ویژه، ارسال رایگان، ارسال سریع بسیار کمک کننده است. به کلماتی فکر کنید که گروه هدف شما را فعال می کند و این کلمات را در عنوان قرار دهید.

4. عنوان دارای طول مناسب باشد.

طول تگ عنوان موضوع بسیار پیچیده ای است، زیرا باید موتورهای جستجو، سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف را در نظر بگیرید. این بخش تمام آنچه را که باید در مورد طول تگ عنوان بدانید را توضیح می دهد.

صرف نظر از موتور جستجو، در هر SERP فضای محدودی برای عنوان وجود دارد.

Bing، Yahoo و DuckDuckGo توصیه می کنند که از حداکثر تعداد کاراکتر استفاده کنید.

با این حال، گوگل توصیه می کند از حداکثر مقدار پیکسل استفاده کنید. این منطقی است با توجه به اینکه این بسیار دقیق تر از کاراکتر ها است، کاراکتری مانند “W” فضای بسیار بیشتری نسبت به “!” اشغال می کند.

یک لیست در SERP گوگل دارای حداکثر عرض 600 پیکسل است. با در نظر گرفتن مقداری حاشیه خطا، به شما توصیه می کنیم حداکثر طول 575 پیکسل را رعایت کنید. به طور کلی به 60 کاراکتر ترجمه می شود.

اگر عنوان شما خیلی کوتاه باشد، گوگل ممکن است به جای آن از یکی از تگ های هدینگ شما استفاده کند. برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که برچسب عنوان شما حداقل 30 کاراکتر طول دارد.

  • حداکثر مقدار: 60 کاراکتر یا 575 پیکسل
  • حداقل مقدار: 30 کاراکتر یا 285 پیکسل

نسخه‌های تبلت و موبایل Google حداکثر عرض بیشتری برای تگ عنوان دارند، با این حال (هنوز) امکان تنظیم title tag خاص برای دستگاه‌های مختلف وجود ندارد، بنابراین توصیه می‌کنیم برای اطمینان از عنوان، حداکثر عرض را برای دسکتاپ رعایت کنید.

5. تگ عنوان منحصر به فرد در سراسر یک وب سایت

بسیار مهم است که هر صفحه یک برچسب عنوان یونیک داشته باشد. داشتن تگ های عنوان تکراری هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو گیج کننده است.

گوگل دوست دارد برای هر کلمه کلیدی یا یک نیت جستجو فقط یک url یا صفحه خاص داشته باشد.

گوگل برای کاهش هزینه های خزش در سطح وب می خواهد برای هر کلمه یا مفهوم یک صفحه را رتبه بندی کند.

استفاده از چندین صفحه برای یک کانسپت کلمه کلیدی موتور های جستجو و گوگل را گیج می کند.

6. مطمئن شوید که title tag شما دقیقاً صفحه شما را توصیف می کند.

  • تگ عنوان باید حاوی کلمه کلیدی باشد که می خواهید برای آن صفحه امتیاز بگیرید.
  • مطمئن شوید از آن کلمه کلیدی در جایی از صفحه استفاده می کنید.
  • از یک کلمه کلیدی استفاده کنید که بازدیدکنندگان شما استفاده می کنند. اگر با کلمه ای باشد که هیچ کس استفاده نمی کند، واقعاً برای شما مفید نخواهد بود.
  • مطمعن باشید title tag و محتوای صفحه با هدف جستجو کاربر از آن صفحه مطابقت دارد. مثال: بررسی سریع‌ترین شارژر شیائومی یک عنوان جذاب است که هدف آن با عنوان صفحه ارزانترین شارژر شیائومی متفاوت است.

7. بهتر است کلمه کلیدی به اول عنوان نزدیک تر باشد.

  • طبق گزارش‌ها، گوگل به اولین کلمه در تگ عنوان ارزش بیشتری نسبت به کلمه آخر می‌دهد.
  • تحقیقات یاکوب نیلسن نشان می‌دهد که ۱۱ کاراکتر اول تعیین می‌کند که آیا کسی به خواندن ادامه می‌دهد یا خیر.

چگونه موتورهای جستجو را مجبور به استفاده از تگ عنوان خود کنم؟

متأسفانه، هیچ راهی برای مجبور کردن موتورهای جستجو به استفاده از برچسب عنوانی که شما تعریف کرده اید وجود ندارد.

این به موتور جستجو بستگی دارد که تصمیم بگیرد که آیا title tag شما را برای جستجوی کاربر مرتبط می داند یا خیر.

به هر حال اگر مرتبط ترین عنوان را با هدف جستجو بنویسید گوگل از عنوان شما استفاده می کند.

من تگ عنوان را به روز کردم، چرا موتور جستجو برچسب قدیمی را نشان می دهند؟

این احتمال وجود دارد که موتورهای جستجو از زمانی که شما تغییرات را اعمال کرده اید، هنوز از صفحه شما بازدید نکرده باشند. موتورهای جستجو برای بازدید مجدد از صفحه شما و پردازش تغییرات نیاز به کمی زمان دارند.

اینکه بازبینی چقد طول می کشد در هر صفحه متفاوت است. صفحات معتبر بیشتر از صفحات با اعتبار پایین بازدید می شوند. محدوده زمانی از 2 دقیقه، چند روز یا بیش از یک هفته متغیر است و به صفحه شما بستگی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن