هدغ گوگل هامینگبرد چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و آپدیت آن چه تاثیری بر روی سئو داشت؟

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) بر روی سرچ گوگل تاثیر می گذارد و برای اولین بار در ماه آگوست 2013 برای جایگزینی با الگوریتم کافئین منتشر شد و بر حدود 90 درصد نتایج جستجو تاثیر گذاشت، اما الگوریتم هامینگبرد به دلیل قابلیت های خوبی که پیدا کرد مثل الگوریتم پنگوئن جز هسته گوگل قرار گرفت.

نام رمز Google Hummingbird که به عنوان (الگوریتم مرغ مگس خوار) شناخته می شود به یک الگوریتم جستجو اشاره دارد که برای اولین بار گوگل را قادر ساخت تا ارتباط بین عبارت های جستجو را تشخیص دهد. با این روش که به آن جستجوی معنایی نیز می گویند، موتور جستجو می تواند قصد کاربر را در پشت کوئوری جستجو تجزیه و تحلیل کند. در نتیجه گوگل توانست به جستجو و سوالات پیچیده جواب دهد.

گوگل در پانزدهمین سالگرد تاسیس خود، آپدیت جدیدی را برای موتور جستجوی خود منتشر کرد. آخرین تغییر عمده مشابه آخرین بار در سال 2001 انجام شد. الگوریتم جدیدی به نام به روز رسانی مرغ مگس خوار اساس موتور جستجو را تغییر داد.

از زمان آپدیت hummingbird گوگل نه تنها قادر است کلمات وارد شده را به سادگی جستجو کند، بلکه آنها را نیز تفسیر کند. به گفته گوگل، این به ویژه هنگام جستجو با استفاده از ورودی صوتی خوب عمل می کند. در اینجا موتور جستجو کل جمله را تفسیر می کند (به جای کلمات فردی) و می تواند نتایج دقیق و مفیدتری ارائه دهد.

سوالاتی مانند “نزدیک ترین فروشگاه پیتزا کجاست” و “امتیاز آن چیست؟” را به لطف آپدیت مرغ مگس خوار می توان از طریق جستجوی صوتی سوال کرد.

اهمیت مرغ مگس خوار برای گوگل چیست؟

اجرای هامینگبرد سیگنال شروع جستجوی معنایی بود. گوگل این به‌روزرسانی الگوریتم بعد از الگوریتم کافئین در سال 2010 جز مهمترین بروزرسانی ها نامید.

گفته می شود زمان این آپدیت 90٪ از تمام جستجوهای سرچ را تحت تأثیر قرار داد و در مقایسه با کافئین یک به روز رسانی واقعی الگوریتم بود.

این اقدام به تفسیر بهتر کوئری های پیچیده و شناسایی بهتر نیت کاربر یا سؤال واقعی از جستجو کمک می کند. بنابراین هدف از نوشتن محتوا باید با نیت جستجو کاربر مطابقت داشته باشد.

هدف از آپدیت مرغ مگس خوار چیست؟

هدف از الگوریتم جستجوی جدید “مرغ مگس خوار” تفسیر بهتر درخواست های جستجو از سوی کاربران و در نتیجه بهبود کیفیت نتایج جستجو است. نام رمز “مرغ مگس خوار” (به آلمانی: “Kolibri”، ترکی: “Sinekkuşu”) در نظر گرفته شده است که نشان دهد نتایج جستجو به سرعت و دقیق در آینده ارائه خواهند شد.

این نام از دقیق و سریع بودن می آید. آمیت سیگنال، مهندس نرم افزار معاون گوگل

الگوریتم جستجوی جدید می‌تواند به جای جستجو کلمات منفرد در جست‌وجو، کل کوئری جستجو را (بهتر) تفسیر کند. گوگل هدف جستجو و محتوای یک سند وب را بهتر درک می کند. این دو عامل برای بهبود نتایج جستجو اساسی هستند.

مرغ مگس خوار بر همه انواع کوئری هایی که دریافت می کنیم تأثیر می گذارد، اما در این سؤالات طولانی که اکنون دریافت می کنیم بسیار مؤثرتر است. آمیت سیگنال، مهندس نرم افزار معاون گوگل

یا در کلمات دنی سالیوان، سردبیر بنیانگذار Search Engine Land خلاصه شده است:

مرغ مگس خوار توجه بیشتری به هر کلمه در یک پرس و جو می کند و اطمینان می دهد که کل پرس و جو – کل جمله یا گفتگو یا معنی – به جای کلمات خاص در نظر گرفته شده است. هدف این است که صفحاتی که با معنی مطابقت دارند بهتر عمل کنند، به جای صفحاتی که فقط با چند کلمه مطابقت دارند.

آپدیت مرغ مگس خوار چه می گوید؟

به گفته گوگل، بروزرسانی hummingbird باید جستجوی صوتی را بسیار بهبود بخشد. برای جستارهای جستجو گفتاری، کل عبارت جستجوی کاربر (جمله گفتاری) نیز بهتر تفسیر می شود و نتایج مرتبط تری برگردانده می شود. نتایج جستجو متفاوت از قبل مرتب شده اند و در نهایت پاسخ دقیق تری ارائه می دهند.

مرغ مگس خوار نتایج را حتی مفیدتر و مرتبط تر می کند، به خصوص زمانی که از گوگل سوالات پیچیده طولانی می پرسید. و حدود 90 درصد از جستجوها در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. آمیت سیگنال، مهندس نرم افزار معاون گوگل

نمونه ای از نتایج جستجو قبل و بعد از آپدیت مرغ مگس خوار (طبق گفته گوگل):

به عنوان مثال: جستجوی [سوال سابقه خسارت خودرو با سایت دولتی] نتیجه صفحه اصلی سایت رسمی ثبت خسارت خودرو (http://www.cardamage.gov) را قبل از به‌روزرسانی مرغ مگس خوار نشان داد.(نتیجه جستجو صفحه اصلی).

پس از به‌روزرسانی مرغ مگس خوار، کاربر اکنون اطلاعات مربوط به خسارت خودرو و صفحه سؤال (http://www.cardamage.gov/online-damage-record/) را با همان عبارت جستجو دریافت می‌کند.(نتیجه جستجو صفحه خدمات).

نظرات متخصصین سئو در به روز رسانی مرغ مگس خوار

دنی سالیوان در آن زمان نویسنده سایت searchengineland بود. در اینجا چند نقل قول وجود دارد:

چه فرقی دارد؟ افرادی که سوالات پیچیده تری می پرسند. بنابراین چگونه می توان نتایج را با توجه به این موارد بسیار مرتبط نگه داشت. مرغ مگس خوار بر همه انواع جستارهایی که دریافت می کنیم تأثیر می گذارد، اما در این سؤالات طولانی که اکنون دریافت می کنیم بسیار مؤثرتر است.

ایندکسینگ و رتبه بندی دست به دست هم می دهند. اساساً، هر دوی این سیستم ها تا حدی بر رتبه ما تأثیر گذاشتند.

مرغ مگس خوار این فرصت را به ما داد تا مترادف ها و نمودار دانش و چیزهای دیگری را که گوگل انجام داده است برای درک معنی استفاده کنیم تا دوباره فکر کنیم که چگونه می توانیم از قدرت همه این چیزها برای ترکیب معنا و پیش بینی نحوه مطابقت درخواست شما با سند استفاده کنیم. از نظر اینکه پرس و جو واقعاً چه چیزی می خواهد و آیا اتصالات موجود در اسناد وجود دارد. و نه فقط نتیجه تصادفی که می تواند در موتورهای جستجوی اولیه وجود داشته باشد.

دانی سالیوان، سردبیر بنیانگذار Search Engine Land

همانطور که در معیارهای رتبه بندی گوگل گفته شده است، گراف دانش (knowledge graph) احتمالاً نقش اصلی را در اینجا بازی خواهد کرد. با این حال، تاکنون اطلاعات دقیق تری درباره آپدیت مرغ مگس خوار وجود ندارد. با این حال، دنی سالیوان پس از کنفرانس مطبوعاتی توانست با برخی از کارمندان گوگل صحبت کند و یک پرسش متداول سریع منتشر کند. خلاصه ای از انتشارات پرسش و پاسخ دنی سالیوان مربوط به به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل در زیر آمده است:

  • پیج رنک و لینک های ورودی همچنان در الگوریتم جدید مرغ مگس خوار گنجانده شده اند.
  • مرغ مگس خوار بزرگترین به روز رسانی الگوریتم از سال 2001 است.
  • مرغ مگس خوار به طور کامل جایگزین الگوریتم قدیمی شده است. آپدیت پاندا و پنگوئن تنها به‌روزرسانی‌های جزئی الگوریتم قدیمی بودند.
  • مرغ مگس خوار متشکل از عناصر Algos قدیمی و عناصر کاملاً جدید است که برای جستجو بهتر فعلی و آینده تنظیم می شوند.
  • مهمترین عبارت به شرح زیر است: در آینده، الگوریتم مرغ مگس خوار هنگام تطبیق عبارت جستجو و سند، توجه کمتری به کلمات کلیدی جداگانه خواهد داشت، اما بیشتر برای این است که که آیا سند به نیت جستجو پاسخ می دهد یا خیر. گامی مهم در جستجوی صوتی می باشد که با توجه به مکان کاربر و دستگاه جستجوگر نتیجه را برمی گرداند.

زنده یاد Bill Slawski مقاله مهمی راجب پتنت الگوریتم مرغ مگس خوار نوشته است که در اینجا می آوریم:

گوگل ممکن است به پرسش [بهترین “مکان” برای یافتن و خوردن پیتزای پپرونی کجاست؟] نگاه کند و بفهمد که جستجوگر به دنبال یک رستوران است و نه یک مکان. استفاده از “رستوران” به جای “مکان” ممکن است به عنوان یک مترادف بالقوه یا جایگزین بر اساس قوانین جایگزینی در نظر گرفته شود که بر اساس عبارت های co-occurring آن را تشخیص می دهد.

در پایان، معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار نیز گامی به سوی نتایج جستجو بهتر برای با استفاده از جستجوی صوتی است. علاوه بر این، گوگل اطلاعاتی را درباره عملکردهای جدید در نمودار دانش اعلام کرد و طرح‌های جستجوی جدید را برای دستگاه‌های تلفن همراه ارائه کرد.

تاثیرات آپدیت مرغ مگس خوار بر سئو چیست؟

به روز رسانی مرغ مگس خوار فقط نحوه عملکرد الگوریتم گوگل را تغییر نداد. البته، برای کارشناسان حوزه سئو مهم بود که با پیشرفت های جدید سازگار شوند. احتمالاً اولین تأثیر به روز رسانی مرغ مگس خوار این بود که سبک نوشتن محتوا اهمیت بیشتری پیدا کرد. این کار با پاندا و پنگوئن شروع شد و به هر حال یک پیشرفت واضح بود. به روز رسانی مرغ مگس خوار ارتباط وب سایت ها را بیش از پیش مهم کرد. اگر می‌خواهید در SERP جایگاه خوبی داشته باشید، متون با کیفیت بالا و بدون داپلیکیت کانتنت اهمیت دارد.

یکی از جالب ترین نوآوری ها افزایش اهمیت کلمات کلیدی طولانی بود. از آنجایی که الگوریتم پس از آپدیت مرغ مگس خوار ارتباط مرسوم محتوا را درک کرده بود، استفاده از کلمات کلیدی توسعه یافته فرصت خوبی برای بهینه سازی یافت.

به‌روزرسانی مرغ مگس خوار Google هنوز فعال است و استانداردهایی را مرتبط با محتوا در مورد ورودی‌های Google تعیین می‌کند.

آخرین افکار در مورد به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل

اکثر سئوکاران فکر می‌کردند که Humminbird Update یک طراحی SERP ایجاد می‌کند که ترافیک ارگانیک Google را کم می‌کند تا Google بتواند به تنهایی هدف جستجو را برآورده کند.

گوگل به لطف پایگاه داده های گسترده خود از سال 2013 شروع به خواندن موجودیت ها و درک معانی رشته ها کرده است. در سال 2015، با به روز رسانی مرغ مگس خوار، گوگل نیز انقلابی برای جستجوی معنایی ایجاد کرد و شروع به درک بهتر سؤالات جستجو کرد.

این اقدام پتانسیل بهتری برای مبارزه با روش هاس اسپم برای موتور جستجو ایجاد کرده است و در عین حال به آن اجازه می دهد کوئری ها و هدف جستجو را همراه با پاسخ های ضروری بهتر درک کند.

بنابراین، عناصر نالج گراف به میلیون ها افزایش یافته است و همچنین گوگل شروع به پاسخگویی به سوالات در SERP کرده است.

همکاری با ویژگی های SERP گوگل با اطلاعات مرغ مگس خوار

چون گوگل تنها منبع ترافیک ارگانیک نیست. ایجاد وفاداری مشتری و یک نام تجاری قوی در یک حوزه نیچ بسیار مهمتر از پاسخ در SERP است. برخلاف واکنش‌ها سئوکاران در سال 2015 ، در 2022 سئوکاران، گراف دانش، Featured Snippets یا ویژگی‌های پاسخ خود گوگل را در SERP به عنوان فرصتی برای همکاری با Google می‌بینند.

یک منبع اطلاعاتی در پنل دانش یا نمودار دانش با سئو مبتنی بر موجودیت می تواند اعتماد بیشتری در موتور جستجو و هم برای کاربران ایجاد کند. Google فقط منابع قابل اعتماد را به عنوان دارندگان Featured Snippet یا Knowledge Graph در SERP انتخاب می کند. راه اندازی این ویژگی های SERP برای پروژه های سئوی خود یکی از مهم ترین اهداف سئو با مهدی نجاری است.

الگوریتم مرغ مگس خوار یک سیگنال مهم برای یک سئوی معنایی است. موتورهای جستجو می خواهند SERPهای جذابتری ایجاد کنند و خود را با رفتارهای جستجوی آینده نگر مانند جستجوی صوتی تطبیق دهند.

آنها همچنین همیشه می خواهند صفحات وب، پرس و جوها و محتویات را با درک بهتری دسته بندی کنند تا اطلاعات را با ساختاری بهتر سازماندهی کنند. مرغ مگس خوار به ما این امکان را می دهد تا قدرت جستجوی معنایی، برندسازی، تارگت کردن مفهوم سرپ بجای کلمه و مجزا کردن هدف جستجو اصلی از فرعی را بهتر پیاده سازی و درک کنیم.

همچنین استفاده از یونیک و اطلاعات منحصر به فرد در محتوا ارزش پیدا می کند. یکی از مهم ترین اهداف آپدیت مرغ مگس خوار، دادن اطلاعات لازم بدون جملات گسسته است.

خلاصه یا برداشت الگوریتم هامینگبرد از نظر مهدی نجاری

  • نیاز های جستجو در موبایل، جستجو محلی و جستجو محاوره ای را تحت تاثیر قرار می دهد (یک گام رو به جلو برای سرچ محاوره ای).
  • هسته الگوریتم های گوگل را سریع و دقیق تر کرد که دقیق کردن نتایج هدف اصلی است.
  • معنی دقیق یک کوئری چیست.
  • تطبیق داردن ماهیت جستجو با مناسب ترین محتوا(تطبیق جستجو کاربران با داکیومنت ها).
  • مدیریت بهتر کوئری های سرچ محاوره ای و طولانی تر🥴 (کوئری های بلندی که سرچ می شوند چگونه برای هوش مصنوعی قابل درک باشد مثل چیزی که مامان ها سرچ می کنند).
  • گوگل بعضی کلمات یا حروف زائد را برای درک بهتر حذف می کند (کدام کلمات در کوئری مهم هستند و کدام نیستند).
  • گوگل قرار دادن کلمات کلیدی در صفحات برای فهم موضوع را کنار گذاشته است و بر معانی کوئری سرچ تمرکز کرده است.
  • ممکن است یک کوئری سرچ با با ۵ کوئری سرچ هم معنا باشد و گوگل می‌ تواند با هم خانواده ها یا با بسط دادن سرچ کوئری به درک معنایی برسد.
  • با بسط دادن سرچ کوئری های هم خانواده می تواند سایت هایی که پتانسیل رنک دادن دارند را پیدا کند.
  • اجرای بهتر موتور جستجو برای کوئری های سرچ زبان طبیعی.
  • بر روی سئو تاثیر ندارد بنابراین نیازی نیست محتوای خود را محاوره ای کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن