محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز (evergreen content) محتوای بهینه شده برای موتور های جستجو می باشد که برای مدت ها هدف جستجو کاربران می باشد و موضوع آن همواره تازه و پایدار است. این محتوا برای مدت طولانی به یک موضوع مرتبط می ماند که برای کاربر مفید هست و همواره برای سایت بازدیدکننده می‌آورد. این عنوان ابزاری در چارچوب استراتژی محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حوزه سئو و بازاریابی آنلاین محتوای تازه کلیک‌های جدیدی به همراه دارد. محتوای همیشه سبز مثل یک صفحه همیشه تازه است که کاربران همیشه به دنبال آن هستند. این محتوا ارتباط موضوعی خود را از دست نمی دهد یا پس از مدتی طولانی آن را از دست می دهد، می تواند یک “چارچوب” پایدار ایجاد کند که به طور قابل اعتماد میزان معینی از ترافیک را تضمین کند.

شما می توانید از محتوای همیشه سبز استفاده کنید و کاربران را به صفحات جدید دیگر، صفحات پولساز یا صفحات خدمات هدایت کنید. این صفحات فارق از ترند بودن موضوع یا تغییر فصل ها همیشه در صدر نتایج جستجو هستند.

خلاصه ای محتوای همیشه سبز:

محتوای همیشه سبز داری موضوعات همیشگی می باشند که با جلوتر رفتن فصل و سال اهمیت خود را از دست نمی دهند و برای طولانی مدت بای کاربر ارزش افزوده می آورند. محتوای همیشه سبز می تواند در سئو داخلی بک لینک های تازه و ترافیک دائمی به همراه داشته باشد. بیشتر اوقات، سؤالات کلی در مورد موضوع مطرح می شود که هر مبتدی یا حرفه ای می پرسد و همیشه به روز می شود.

انواع موضوعات محتوای همیشه سبز + نمونه مثال

نمونه های احتمالی محتوای همیشه سبز عبارتند از:

  • مشاوره و آموزش
  • راهنمای “How to”
  • سوالات متداول
  • دایره المعارف ها
  • مصاحبه ها
  • توصیفات/گزارش محصول
  • دیکشنری ها
  • محتوای درسی
  • مطالب مرتبط با بیوگرافی ها و آثار هنری

به طور مثال یکی از مطالب عمومی که خیلی ساده و قابل درک است محتوایی مثل راه های لاغری یا افزایش وزن یا کاشت مو و سایر موارد اینچنین است، زیرا همواره افراد زیادی در دنیا دنبال این مسائل هستند و هیج وقت اهمیت و ارتباط موضوع از بین نمی‌رود.

در نمونه های زیر می‌توانید نمونه‌های دقیق مربوط به انواع محتوای همیشه سبز و پروفایل های موضوعی را بیابید:

  • دایره المعارف ها/ویکی ها: دایره المعارف محتوای کلاسیک همیشه سبز است. معمولاً تعاریف و توضیحات کلی از موضوعات فنی یا اصطلاحات فنی را در این مطالب خواهید یافت. حتی حوزه های جداگانه موضوعات مدرن مانند بهینه سازی موتورهای جستجو یا هوش مصنوعی می توانند به محتوای همیشه سبز تبدیل شوند. در عصر دیجیتال، ویکی ها وظیفه جمع آوری و پردازش محتوای همیشه سبز را بر عهده دارند.
  • موضوعات تاریخی، افسانه ها یا اسرار: به عنوان مثال، موضوعات توطئه در وب بسیار محبوب هستند. برای یک گروه این موضوع می تواند در دراز مدت بسیار جالب باشد.
  • رتبه‌بندی‌ها و رکوردها: رتبه‌بندی‌های برتر محتوایی هستند که همیشه مورد تقاضا و علاقه‌مندی هستند. سوالات متداول عبارتند از، به عنوان مثال، “ثروتمندترین فرد جهان کیست؟”

اصطلاح محتوای همیشه سبز در بازاریابی آنلاین

اصطلاح evergreen content بیشتر در بازاریابی آنلاین استفاده می شود که شامل محتوای روزنامه نگاری، فروشگاه های آنلاین یا سایت های خبری باشد. محتوای همیشه سبز به خودی خود می تواند فرمت ها و موضوعات زیادی داشته باشد.

محتوا یا موضوعات باید برای کاربر جذابیت دائمی داشته باشد. محتوا اغلب برای مخاطبان هدف گسترده به شیوه ای قابل درک تهیه می شود. همچنین محتوای همیشه سبز می تواند برای گروهی از متخصصان در درازمدت مورد علاقه باشد.

موضوع “چگونه در 10 روز 20 کیلوگرم سبکتر شویم” نه تنها برای جمعیت زیادی از افراد عمومی جذاب خواهد بود، همینطور کارشناسان بازاریابی آنلاین به این سوال دائمی علاقه مند هستند که “آیا بک لینک ها مرده اند؟” با این وجود، هر دو موضوع پتانسیل تبدیل شدن به محتوای همیشه سبز را دارند.

چگونه موضوعات مناسب برای محتوای همیشه سبز پیدا می کنید؟

محتوای همیشه سبز باید در یک دوره زمانی بسیار طولانی با موضوع مربوطه مرتبط بماند، واضح است که هر سؤالی برای این کار مناسب نیست. موضوع “ده فیلم برتر ایرانی در سال 1380” کاندیدای خوبی برای محتوای همیشه سبز نیست، زیرا در طول زمان داغی موضوع از بین می‌رود. اگر موضوع 10 فیلم برتر ایرانی زمان قدیم بود قطعا اوضاع می توانست متفاوت باشد.

نباید همیشه به تک تک مطالب صفحه به طور جداگانه نگاه کنید، زیرا مجموعه ای از چندین مقاله ممکن است برای محتوای همیشه سبز مناسب باشد.

به اضافه بر مرتبط بودن و همیشگی بودن هدف قرار دادن گوه مناسب نقش اساسی برای محتوای همیشه سبز دارد. محتوای همیشه سبز برای جذب بازدیدکنندگان به سایت است و زمانی موثر است که تمرکز موضوعی متناسب با گروه هدف سایت باشد. مجموعه ای از بهترین فیلم های سال پتانسیل تبدیل شدن به محتوای همیشه سبز را دارد.

بنابراین اگر می‌خواهید evergreen content مؤثری تولید کنید، آگاهی دقیق از علایق گروه هدف ضروری است. همچنین مهم است که موضوع مشارکت خیلی گسترده نباشد و با عمق مناسب به آن پرداخته شود. محتوایی که فقط به حوزه‌های موضوعی مختلفی می‌پردازد، شانس کمی برای تبدیل شدن به محتوای همیشه سبز دارند.

ناگفته نماند علاوه بر متون، فیلم ها و حتی مجموعه های تصویری را می توان به عنوان محتوای همیشه سبز استفاده کرد وبهتر است سایر موارد محتوایی مثل محتوای یونیک رعایت شود.

محتوای همیشه سبز چگونه باید باشد؟

پس از یافتن موضوع مناسب، نوبت به ایجاد محتوا برای محتوای همیشه سبز می رسد. انتخاب فرمت مناسب محتوا برای هر موضوع متفاوت است. مثلا اگر می خواهید نکاتی را در مورد چیدمان کفپوش لمینت ارائه دهید، یک راهنما یا یک ویدیوی نحوه استفاده مناسب است. اما اکر موضوع “مهم ترین سوالات در مورد مهاجرت به کانادا”، است سوالات پر تکرار (FAQ) بهتر است در بالاترین قسمت محتوا باشد.

در ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا محتوا به‌روزرسانی می‌شود یا نه. فقط تعداد کمی از مطالب همیشگی هستند، بنابراین همیشه به روز هستند. علاوه بر این، گوگل همچنین تاریخ انتشار محتوا را هنگام جمع‌آوری نتایج جستجو رتبه‌بندی می‌کند، پست‌های جدیدتر رتبه‌بندی بهتری دارند و بنابراین راحت‌تر در رتیه‌های اول قرار می‌گیرند. به همین دلیل، دو رویکرد برای محتوای همیشه سبز وجود دارد:

  • محتوای همیشگی منتشر کنید که برای سال های طولانی مورد علاقه گروه هدف است. به منظور بهبود رتبه گوگل، گاهی اوقات می توان این محتوا را کمی تنظیم کرد یا مطابق با اطلاعات جدید برای همان موضوع به روز کرد.
  • محتوا همواره بروز باشد و با موضوع مرتبط باقی ماند.به طور مثال در حوزه فروشگاهی که همواره لوازم جدید الکتریکی و سایر محصولات واد بازار می شوند، بهتر است تست های جدید انجام ود و اطلاعات بروز شود.

اساساً به روز رسانی محتوای Evergreen Content ضروری نیست.اما، در زمینه های موضوعی بسیار سخت، «پر کردن مجدد» محتوا می تواند به جلوتر ماندن از رقبا در صفحات نتایج جستجو کمک کند.

مزایای محتوای همیشه سبز (evergreen contents pros)

تولید محتوای همیشه سبز بسیار پیچیده است، آیا کل تلاش واقعاً ارزش آن را دارد یا خیر. ترافیک بیشتر می تواند با سایر اقدامات سئو یا با تبلیغات به دست آید. مزیت بزرگ محتوای همیشه سبز این است که ترافیک ثابت را تضمین می کند، زیرا موضوع همیشه مرتبط است و بنابراین همیشه بازدیدکنندگان را جذب می کند.

مدت زمان این نوع محتوا به طور قابل توجهی بیشتر از سایر صفحات است و نرخ پرش بسیار کمتر است. محتوای همیشه سبز دائماً بازدیدکنندگانی را جذب می کند که برای مدت طولانی در صفحه می مانند و بهترین پیش نیاز برای تبدیل می باشد.

علاوه بر این، نویسنده محتوا می تواند از طریق محتوای همیشه سبز شهرت خود را ایجاد کند و بندش را تقویت کند.

اهمیت محتوای همیشه سبز برای سئو و بازاریابی آنلاین

در سئو، محتوای همیشه سبز موضوع جدیدی نیست. موتورهای جستجو وب سایت ها را بر اساس عوامل بسیاری رتبه بندی می کنند. برخی از این موارد عبارتند از: ترافیک، بازدید از صفحه، مدت ماندگاری و کلمات کلیدی که به طور معقول استفاده می شوند.

ترافیک کابران، بازدید از صفحه و مدت ماندگاری از صفحه رابطه تنگاتنگی با محتوای همیشه سبز دارند، در حالی که نرخ پرش پایین آید، زیرا محتوا باعث تحریک کاربران به خواندن می شود و نیاز به اطلاعات برآورده می شود.

یک جنبه جانبی مهم لینک‌ها یا ارجاعات سایت است که به طور طبیعی ایجاد می شوند. به علاوه: اگر محتوا برای کاربران جالب باشد، در شبکه های اجتماعی نیز منتشر می شود که می تواند سیگنال های مثبت کاربر را به موتورهای جستجو ارائه دهد.

جنبه دیگر محتوای همیشه سبز تقویت اعتبار وب سایت یا شرکت می‌باشد. تخصص را می‌توان از طریق محتوای مفید ایجاد کرد: کاربران به ارائه‌دهنده محصولات و خدمات اعتماد می‌کنند، و اگر با شایستگی عمل کنند و دانش تخصصی داشته باشند می‌توانند مفهوم را منتقل کنند.

محتوای همیشه سبز می تواند به عنوان یک عامل برندسازی در نظر گرفته شود تا از رقبای خود متمایز شوید. یک مثال فرضی که هر دو جنبه را در نظر می گیرد، وب سایتی است که چراغ می فروشد. در این مورد، محتوای همیشه سبز مقاله‌ای است که جنبه‌های فنی را هنگام نصب چراغ‌ها یا کلاس حفاظتی آنها برای استفاده در فضای باز توضیح می‌دهد. در عین حال، این وب سایت مقدار مشخصی از تخصص را منتقل می کند که به نفع کاربران است.

نتیجه گیری در مورد محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز می تواند یک راه بسیار موثر برای افزایش ترافیک وب سایت و جلب وفاداری مشتری باشد و می‌تواند برای سایت تخصص ایجاد کند که یکی از موارد E-A-T می باشد. محتوای همیشه سبز یک منبع TrustRank برای ناشر است.

تخصص نویسنده سایت آن را از رقبا متمایز می کند و به آن مزیت رقابتی اضافی می دهد. با این حال، مهم است که موضوعات برای محتوای همیشه سبز با دقت انتخاب شده و متناسب با گروه هدف صفحه باشد. در مورد موضوعات بسیار رقابتی، لازم باشد محتوا به طور منظم به روز یا تطبیق داده شود تا ارتباط آن برای موتورهای جستجو افزایش یابد.

چگونه می توانیم موضوعات محتوای همیشه سبز بهتری پیدا کنیم و چگونه می توانیم آنها را در یک ساختار لینک داخلی با سلسله مراتب طبیعی سازماندهی کنیم؟ چگونه می توانیم کاربر را با توجه به نیازهای آینده خود هدایت کنیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن