آپدیت فلوریدا گوگل

آپدیت الگوریتم فلوریدا گوگل (Google Florida update)

به روز رسانی فلوریدا (Google Florida update) تغییری در الگوریتم رتبه بندی گوگل از نوامبر 2003 است. با این حال، نام غیر رسمی برای به روز رسانی است. در ابتدا، این تغییر عمدتاً بر دنیای انگلیسی زبان تأثیر گذاشت.

مناطق غیر انگلیسی زبان، به روز رسانی را در پایان ژانویه 2004 پس از تغییرات لمس کردند. کارشناسان کامپیوتر نام آپدیت را معرفی کردند. با چنین تنظیمات یا به‌روزرسانی‌هایی، نامگذاری آنها به نام یک طوفان غیرعادی نیست.

به طور خلاصه هدف الگوریتم فلوریدا مبارزه با سایت هایی بود با لینک های اسپم تعداد بالا رتبه خوبی در نتایج جستجو داشتند.

هدف موتور جستجوی گوگل ارائه نتایج با بهترین کیفیت و بهترین مطابقت با درخواست جستجوی کاربر است. این هدف توسط لری پیج با این کلمات فرموله شد:

“موتور جستجوی کامل دقیقاً منظور شما را درک می کند و دقیقاً آنچه را که می خواهید به شما باز می گرداند.”

Larry Page

این امر مستلزم آماده سازی الگوریتم رتبه بندی در برابر حملات و دستکاری های اسپم است. از آنجایی که قبل از آپدیت فلوریدا مشکلات زیادی با اسپم لینک ها و نتایج جستجوی نادرست وجود داشت، گوگل در سال 2003 تغییرات شدیدی را در الگوریتم PageRank خود برنامه ریزی کرد.

هدف از به روز رسانی فلوریدا در سال 2003 چه بود؟

قبل از انجام به‌روزرسانی، متخصصین سئو نتایج جستجو را به راحتی می توانستند دستکاری کنند. با مزارع لینک های متعدد و تبادل لینک های گسترده، صاحبان وب سایت ها بارها و بارها تلاش کرده اند تا موقعیت های برتر را در نتایج جستجو به دست آورند.

به همین دلیل، گوگل دیگر نمی‌توانست کیفیت نتایج جستجو را تضمین کند، بنابراین به‌روزرسانی فلوریدا به دلیل تلاش‌های گسترده برای دستکاری یک اقدام ضروری بود. هدف از به روز رسانی فلوریدا دشوارتر کردن این دستکاری و بهبود کیفیت نتایج جستجو است.

با به روز رسانی فلوریدا چه تغییراتی انجام شده است؟

متخصصان در تلاش بودند چه تغییراتی در الگوریتم رتبه بندی گوگل منجر به تغییرات شدید در جایگاه رتبه وب سایت ها شده است. برخی از تئوری ها در مورد ویژگی های احتمالی این به روز رسانی در زیر ذکر شده است.

نظریه هایی در مورد نحوه عملکرد به روز رسانی:
هنوز مشخص نشده است که گوگل کدام یک از الگوریتم‌ها را با به‌روزرسانی تغییر داده است. ممکن است یک فیلتر برای عبارات جستجوی خاصی استفاده شده باشد که سایت هایی که تماما با بک لینک بالا امده بودند را تحت تاثیر قرار دهد.

فرض دیگر این است که LocalRank به عنوان یک معیار پیاده سازی شده است. این روشی است که می توان از آن برای ارزیابی شبکه بندی صفحات مرتبط در رتبه بندی استفاده کرد.

1. لیست عبارات جستجو

حدس زده شد گوگل از فیلتر سئو برای لیست خاصی از عبارات جستجو استفاده می کند. بنابراین، اگر کلمه ای از این لیست استفاده شود، فیلتر SEO فعال می شود، در غیر این صورت، جستجو از آن اجتناب می کند. بنابراین ممکن است سایت ها توسط فیلتر سئو از رتبه بندی حذف شوند یا رتبه بدی کسب کنند.

بر اساس تئوری ها، گوگل در درجه اول «کلمات پولی» درآمدزا را هدف قرار داده است.

2. Localrank

LocalRank روشی برای اصلاح رتبه بندی بر اساس لینک های سایت ها برای رتبه بندیاست. بر اساس تئوری، گوگل چنین روشی را به الگوریتم اضافه کرده است و به همین دلیل وب‌سایت‌هایی با لینک‌های سطح متوسط زیاد در رتبه‌های بالا قرار گرفتند.

3. کلیدواژه ریشه stemming

این ایده فرض می کند که گوگل کلمات را با همان کلمه ریشه در یک عبارت جستجو (مانند تنه درخت) مرتب می کند. این بدان معنی است که Google به طور خودکار تغییرات را جستجو می کند، که شامل ریشه کلمه درخواستی نیز می شود.

در پایان، گوگل با به‌روزرسانی فلوریدا، تشخیص پایه و خط فاصله را معرفی کرد. برای نمایش نتایج، این که کاربر «گلدان گل» یا «گلدان گل» را به عنوان یک عبارت جستجو در ماسک جستجو وارد کند، مهم نبود.

نتیجه به روز رسانی فلوریدا در سال 2003 چه بود؟

صفحات نتایج گوگل در برخی موارد به شدت تغییر کرد. هزاران وب‌سایت که به لطف تعداد زیادی لینک کیفیت پایین دارای موقعیت مناسبی بودند، در نتایج SRRP افت کردند یا به طور کامل از فهرست و در نتیجه از نتایج جستجو حذف شدند. برای بسیاری از شرکت‌ها، به‌ویژه صاحبان کسب و کارها، این به معنای زیان مالی زیاد یا در بدترین حالت ویرانی کسب‌وکار بود.

از زمان به‌روزرسانی فلوریدا، گوگل در فواصل زمانی کوتاه‌تر الگوریتم را به منظور بهبود مستمر کیفیت نتایج جستجو انجام داده است. کارشناسان سئو ما بر یونیک بودن و کیفیت بالا در بهینه سازی موتورهای جستجو تمرکز می کنند. به این ترتیب ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که وب سایت ما با هر به روز رسانی در موقعیت مورد نظر در نتایج جستجو ثابت می ماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن