به روز رسانی فانتوم گوگل Google Phantom

الگوریتم به‌روزرسانی فانتوم گوگل (Google Phantom)

بروزرسانی فانتوم (Google Phantom Update) تغییری اعلام نشده در الگوریتم اصلی (آپدیت هسته) را نشان می دهد. اولین مورد از این به روز رسانی ها در بهار 2015 رخ داد. متخصصان سئو متوجه تغییرات قابل توجهی در SERP شدند. موتور جستجو گوگل این به روز رسانی را برای مدت بسیار طولانی انکار کرد.

به عنوان یک به روز رسانی بی نام، به روز رسانی فانتوم با تعدادی حدس و گمان های مختلف همراه است که از سال 2015 چندین تغییر غیررسمی وجود داشته است.

به‌روزرسانی‌های فانتوم در واقع اولین به‌روزرسانی‌های گسترده الگوریتم هسته گوگل بدون اعلام رسمی هستند. پس از مدتی، گوگل پذیرفت که تغییراتی را در الگوریتم اصلی خود انجام داده است.

با گذشت زمان، گوگل شروع به اعلام به روز رسانی الگوریتم هسته گسترده خود کرد. اولین آپدیت الگوریتم هسته در 1 آگوست 2018 بود که برای اولین بار توسط Barry Schwartz به روز رسانی پزشکی نامیده شد.

به روز رسانی بی نام گوگل به روز رسانی فانتوم نامیده شد

گوگل مدعی است هر روز دو تغییر الگوریتم ایجاد می کند. این تنظیمات جزئی با تأثیر کمی برای اکثر وب سایت ها بودند. تنها در سال 2012، حدود 665 تغییر در الگوریتم رتبه بندی انجام شد.

اگر عواملی که با به‌روزرسانی پاندا و به‌روزرسانی پنگوئن ایجاد شد و کل نتایج را زیر و رو کرد به چشم نمی آمد، احتمال گوگل برای همیشه تاثیرات الگوریتم و به روزرسانی ها را انکار می‌کرد. به گفته گوگل، اینها به الگوریتم اصلی تغییر یافتند.

در کنفرانس SMX سیدنی 2015، گری ایلیز، تحلیلگر روند وب مستر از گوگل، به‌روزرسانی الگوریتم اصلی خود را تأیید کرد و اشاره کرد که این تنظیم هیچ ارتباطی با به‌روزرسانی فاکتور رتبه‌بندی موبایل فرندلی که در 21 آوریل 2015 منتشر شد ندارد.

چرا به روز رسانی فانتوم نامی ندارد؟

تغییرات درست در قلب موتور جستجو: به‌روزرسانی Google Phantom شامل تغییرات خاصی در الگوریتم‌های موتور جستجو است که مکانیسم‌های نتایج جستجو را کنترل می‌کنند.

به همین دلیل است که کارشناسان از این پدیده به عنوان یک به روز رسانی الگوریتم اصلی یاد می کنند. مدل خاص عملکرد الگوریتم در محدوده راز شرکت موتور جستجو قرار می گیرد.

بنابراین، تنظیمات مربوط به محتوای الگوریتم اصلی موضوعی را ارائه می دهد و گوگل قطعاً سکوت می کند. مشخص است که این تجدید نظر بر سیگنال هایی که گوگل با آن کیفیت یک وب سایت و در نتیجه رتبه آن را قضاوت می کند، تأثیر می گذارد.

گوگل تغییرات الگوریتم خود را اعلام نکرد زیرا نمی خواست سئوکاران الگوریتم خود را با آزمایشات خود بررسی کنند تا به روز رسانی الگوریتم آنها بی فایده نباشد. هیچ موتور جستجویی نمی‌خواهد اسرار خود را فاش کند تا موفقیت الگوریتم آنها تحت روش‌های سیستم بازی قرار نگیرد.

به همین دلیل است گوگل بعد از هر به‌روزرسانی الگوریتم هسته می‌گوید «محتوای عالی بنویسید»، «به کاربران خود فکر کنید»، اما هرگز نمی‌گوید که چگونه خزنده ها «محتوای عالی» را درک می‌کنند یا چگونه «محتوای عالی» را از محتوای معمولی متمایز می‌کنند و ما این را “حریم خصوصی موتور جستجو” می نامیم.

در مقایسه با پاندا و پنگوئن در آپدیت فانتوم چه تفاوتی دارد؟

گوگل برای هر یک از به روز رسانی های هسته اعلام شده توضیحاتی ارائه کرد. با این حال، تغییرات در زمینه به روز رسانی فانتوم را نمی توان به وضوح توصیف کرد، زیرا تغییرات بر روی یک منطقه خاص از یک وب سایت تمرکز نمی کنند.

به عنوان مثال، در زمینه به‌روزرسانی‌های پاندا و پنگوئن عمدتاً محتوای کم کیفیت و لینک های بی کیفیت را هدف قرار می‌دهند. با این حال، تغییرات در الگوریتم اصلی کاملاً بی‌چهره و بی‌نام بود و به‌روزرسانی فانتوم را به ساختاری غیر قابل درک تبدیل کرد.

هدف از تغییرات الگوریتم چیست؟

وقتی نوبت به ارائه یک نتیجه جستجوی شخصی به کاربران می‌رسد، کیفیت کلید اصلی است. جستجو از طریق گوگل در هر صورت باید کاربر را به یک نتیجه مرتبط هدایت کند. بنابراین، الگوریتمی که در پس‌زمینه کار می‌کند دائماً توسط موتور جستجو تکمیل می‌شود.

به‌روزرسانی Google Phantom با هدف بهبود سیگنال‌های کیفیتی انجام می‌شود. این گروه می خواهد به هر کاربر اطلاعات مربوطه را ارائه دهد. بنابراین باید با ارسال به صفحاتی که ارزش افزوده ای به کاربر ارائه نمی دهند مقابله کرد.

تأثیرات به روز رسانی فانتوم چه بود؟

با این تغییر زیان قابل توجهی در رتبه‌بندی دیده شد و دامنه‌های متعدد تغییرات عمده‌ای را در SERP داشتند و کاهش دید تا 60 درصد ثبت شد.

این تغییرات بر روی وب‌سایت‌های کوچک‌ و بزرگ‌ تأثیر گذاشت، از پلتفرم‌های صرفاً آموزنده گرفته تا مارک‌های معروف. صرف نظر از محبوبیت این وب سایت ها، قرارگیری در SERP به شدت تغییر کرد.

بنابراین تغییرات در الگوریتم اصلی تأثیر ماندگاری بر جای گذاشت. از آنجایی که از دست دادن بازدید ورودی کاربران و سقوط رتبه‌بندی نمی‌توان به هیچ واقعیت واضحی نسبت داد، مدیران وب‌سایت‌ها در وحشت واقعی بودند.

در همان زمان، نتایج جستجوی محلی اشتباه در آلمان و ایالات متحده توجهات را به خود جلب کرد. متخصصان سئو مشکوک بودند که این تغییر در الگوریتم اصلی برای مبارزه با هک نقشه است.

آیا آپدیت فانتوم یک آپدیت سنجش کیفیت است؟

وب‌مسترها و سئوکاران مدت‌ها در مورد وجود و منشأ به‌روزرسانی Google Phantom در تاریکی بودند. بنابراین این فرض وجود داشت که تغییرات در ارتباط با به روز رسانی پنگوئن یا پاندا رخ داده است. با این حال، گوگل این فرض را رد کرد.

موتور جستجو نیز از تایید به روز رسانی خودداری کرد. این شرکت تنها پس از چندین پرس و جو از مجله Search Engine Land اظهاراتی را ارائه کرد. گوگل متعهد به تغییرات در الگوریتم اصلی است که برای ارزیابی سیگنال های کیفیت استفاده می شود. با این حال، تغییر دقیق در فاکتورهای رتبه بندی و وزن آن ها هنگام ارزیابی وب سایت ها پنهان می ماند.

بر اساس بیانیه و هدف از تغییرات، Search Engine Land این پدیده را یک به روز رسانی با کیفیت نامید. این به روز رسانی کیفی در مورد اقداماتی است که موتور جستجو در می 2015 انجام داد.

در اصطلاح کارشناسان سئو، اصطلاح به‌روزرسانی فانتوم نیز ایجاد شد، که به عنوان تجاوز به تعدادی از تنظیمات دیگر در الگوریتم اصلی که در سال‌های آینده رخ داده است، عمل می‌کند.

چند به روز رسانی فانتوم وجود دارد؟

تغییرات قابل توجه در الگوریتم هسته با یک سری به روز رسانی فانتوم در یک دوره سه ساله همراه شد. همه به روز رسانی ها به طور رسمی توسط موتور جستجو تایید نشدند.

  • به روز رسانی کیفیت که به روز رسانی فانتوم نیز نامیده می شود، در اوایل ماه می 2015 انجام شد
  • به روز رسانی Phantom II ممکن است در جولای 2015 انجام شده باشد
  • گفته می شود که Phantom Update III در دسامبر 2015 منتشر شده است
  • گوگل آپدیت فانتوم IV را از می 2016 تایید کرد
  • گفته می شود که Phantom Update V در فوریه 2017 عرضه شده است
  • به روز رسانی رسمی الگوریتم اصلی در مارس 2018 آغاز شد.

سئو سایت چگونه باید به آپدیت فانتوم گوگل واکنش نشان دهد؟

گوگل به وضوح به معیارهای کیفی دستورالعمل های مدیر وب سایت برای ایده آل بودن یک وب سایت با کیفیت بالا متعهد است. واکنش عجولانه به به‌روزرسانی Google Phantom چندان مناسب نبود.

توجه به بهبود کلی و بلند مدت یک وب سایت بسیار مهم است. مهمترین پیام به مدیران وب سایت در زمینه به روز رسانی فانتوم، ارائه محتوای با کیفیت، عوامل اولیه ارزش کاربر و محتوای یونیک است.

تمرکز بر محتوای منحصر به فرد:

گوگل نمی‌خواهد محتوایی برای موتور جستجو ایجاد شود، یعنی ارائه محتوای یونیک، با کیفیت بالا و مرتبط برای کاربران. آنچه گوگل آن را با کیفیت بالا می‌داند در دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت، سؤالات مدیران وب‌سایت و پست‌های وبلاگ قدیمی‌تر به تفصیل تعریف شده است.

ارزش کاربری: جنبه های فنی یک دامنه مانند کاربر پسند بودن، بهینه سازی موبایل و قابلیت خزیدن برای یک رتبه بندی خوب مهم هستند. سازگاری با آخرین پیشرفت‌های Google بسیار مهم است. مدیران وب سایت ها نباید از بهینه سازی های طولانی مدت غافل شوند.

به‌روزرسانی Google Phantom یادآوری می‌کند به تغییرات به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های پاندا و پنگوئن واکنش نشان دهند.

ارتباط عملی برای به‌روزرسانی‌های فانتوم

  • این به روز رسانی برای بهبود کیفیت لیست های نتایج جستجو با تطبیق الگوریتم اصلی در نظر گرفته شده است.
  • یک استراتژی برای پاسخ به به روز رسانی، بهبود وب سایت های فردی یک دامنه به طور کلی و مهمتر از همه در دراز مدت است. این در درجه اول به ارزش کاربری محتوای یونیک مربوط می‌شود و تنها پس از آن به جنبه‌های فنی مانند کاربرپسندی، خزیدن یا بهینه‌سازی موبایل مربوط می‌شود.
  • در این زمینه، گوگل به پست‌های وبلاگ قدیمی، دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت و سؤالات مدیران وب‌سایت اشاره می‌کند.
  • گوگل توصیه می‌کند که به‌روزرسانی به‌گونه‌ای دیده شود که گویی شرکت در تلاش است نیازهای کاربران را رمزگشایی کند. بر اساس این فرض، آنها محتوایی را نمی خواهند که برای موتورهای جستجو ایجاد شده باشد، بلکه محتوایی با ارزش افزوده برای کاربران واقعی می خواهند.

چرا برندهای معروف در طول به روز رسانی فانتوم دیده شدند؟

پس از تعداد زیادی به روز رسانی کوچک و بزرگ، گوگل تصمیم گرفته است از برند های بزرگ با داده های تاریخی گسترده در جایگاه های خاص برای بهبود SERP و تجربه جستجوی خود استفاده کند.

دلیل اصلی این امر، بسیاری از وبلاگ‌های جدید، شبکه‌های وبلاگ خصوصی، و محتوای جدید شلوغ به همراه وب‌سایت‌های اسپم جدید، ورود به SERP بدون ارزش افزوده یا عملکرد منحصربه‌فرد بود.

این باعث ایجاد هزینه برای موتورهای جستجو برای خزیدن و همچنین از نظر تجربه جستجوی منفی شد. گوگل تصمیم گرفته است از مارک های بزرگ و قانونی یا وبلاگ های وب قوی با تقاضای جستجوی بهتر و نمایه خارج از صفحه استفاده کند.

این امر باعث شده است که برخی از وب سایت های جدید پس از مدتی در مدت زمان کوتاهی رتبه بندی نشوند. در واقع، در آن زمان، وب‌سایت‌های جدید شروع به انتظار بیش از ۶ ماه کردند تا در SERP دیده شوند. این وضعیت عبارت Google Sandbox را ایجاد کرد که گوگل آن را رد می کند.

این وضعیت همچنین عوارض جانبی خود را در آن زمان داشت زیرا اکثر سئوکاران ماهیت الگوریتم جدید را درک کرده بودند. قدرت برند و نمایه بک لینک مهمتر از محتوا یا UX بود. اگر تقاضای جستجو، ترافیک ارگانیک، CTR بالا و پروفایل لینک قوی دارید، می توانید با گذشت زمان برندهای دیگر را شکست دهید.

به دلیل این وضعیت، بازار لینک های هرزنامه و فروش لینک های غیر طبیعی افزایش یافته است و این نیز موج جدیدی از هرزنامه را در اکوسیستم جستجو ایجاد کرده است. گوگل به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی بهتری را همراه با تجربه کاربری جدید، سرعت صفحه، به‌روزرسانی‌های طرح‌بندی صفحه ایجاد کرده است. آنها همچنین شروع به استفاده از الگوریتم BERT برای درک بهتر پرس و جوها کرده اند و شروع به استفاده از ویژگی های موتور جستجوی مبتنی بر نهاد برای کاهش دستکاری از طریق پیوندها کرده اند.

پس از به‌روزرسانی الگوریتم اصلی ژانویه 2020، عملکرد محتوا و صفحات وب نسبت به مارک‌های بزرگ مهم‌تر شده است. اولین بار پس از به‌روزرسانی‌های فانتوم، شاهد بودیم که مارک‌ها و وبلاگ‌های کوچک می‌توانند در برابر برندهای بزرگ دیده شوند. ویژگی های Phantom Updates به نفع برندهای بزرگ نیز شکل اینترنت را تغییر داد.

بیشتر انجمن‌ها یا وبلاگ‌های کوچک و برخی جوامع کوچک اینترنتی نمی‌توانستند در مقابل برندهای بزرگ و شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند Reddit یا فیس‌بوک بایستند. در آینده، وضعیتی که به نفع برندهای بزرگ در SERP است ممکن است تغییر کند در حالی که طراحی جدید اینترنت و فناوری‌های ارتباطی به طور گسترده برای طراحان و کدنویسان عادی در دسترس قرار می‌گیرند.

موتور جستجوی مبتنی بر موجودیت می تواند معانی کلمات و جملات را درک کند. توانایی درک محتوا اهمیت ایندکس خارج از صفحه و قدرت برندسازی در SERP را کاهش داده است. ایندکس موتور جستجوی ترکیبی و متعادل مجهزترین موتور جستجو برای مبارزه با هرزنامه ها و ایجاد کالیبره ترین SERP برای زوایای مختلف است. به روز رسانی فانتوم نقطه شروع این فرآیند بود.

چرا اصطلاح به‌روزرسانی فانتوم در سال 2020 همچنان مهم است؟

به روز رسانی فانتوم شخصیت واقعی و نگرانی یک موتور جستجو را نشان می دهد. شما همیشه نمی توانید به کلمات موتور جستجو اعتماد کنید. نگرانی ها و ترس های موتورهای جستجو با سئو بسیار متفاوت است. یک موتور جستجو می تواند سعی کند از الگوریتم خود با دادن اطلاعات گمراه کننده برای اهداف خوب محافظت کند. ترس‌های روش‌شناسی و تغییرات الگوریتم آن‌ها و اعلامیه‌های رسمی می‌توانند به لطف تجربه Phantom Update شفاف‌تر باشند.

به‌روزرسانی‌های فانتوم اولین به‌روزرسانی‌های الگوریتم هسته هستند. بررسی شخصیت‌ها و افکت‌های SERP می‌تواند به درک به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی امروزی کمک کند. Google همیشه از داده‌های گذشته برای ایجاد به‌روزرسانی‌های آینده استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن